1 צפייה בגלריה
האקר אילוסטרציה
האקר אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חוקרי יחידת הסייבר של להב 433 עצרו לפני כשבועיים תושב תל אביב בשנות ה-40 לחייו בחשד שתכנן לגבות כופר מבנק ומאנשי עסקים מוכרים דרך הפצת תוכנה מיוחדת. כך הותר היום (ב') לפרסום. במשטרה מעריכים כי החשוד הפיץ את התוכנות ככל הנראה כחלק ממערכת לסחיטת כספים מאנשי עסקים שמחשביהם נפגעו.
החשוד, בעל חברה לקידום אתרים שמוכר בקהילת ההאקרים, הסתבך בעבר בפרשיות דומות ואף ריצה עונשי מאסר.
לאחר שנצברו ראיות מספקות נגדו, פשטו בשעת אחר צהריים בלשי היחידה על ביתו של החשוד והחרימו מחשבים וציוד נלווה. החשד הוא שהאיש פיתח תוכנה שתוקפת את המחשב שאליו היא נכנסת. ההערכה היא שמטרת תוכנת הכופר הייתה לאתר אנשי עסקים בעלי ממון ולאחר שהשתלטה על מחשביהם - הופיעה דרישה לדמי כופר תמורת הסרת התוכנה.
בשנים האחרונות החלה התופעה הזו להשתרש בישראל יותר ויותר, כשבעלי עסקים נסחטו על-ידי האקרים. המקרה המפורסם ביותר היה של חברת הביטוח שירביט, שמאגר הנתונים שלה נפרץ בידי האקרים שדרשו ממנה דמי כופר. עם זאת, לפי שעה לא ברור אילו חברות תקף החשוד, אך במשטרה מייחסים לו חשד של קבלת דבר במרמה ובעבירות מחשב נוספות.
סנגורו של החשוד, עורך הדין אבי אודיז, הכחיש את החשדות נגד מרשו בבית משפט וטען כי עד כה המשטרה לא הציגה בפני הלקוח שלו דבר.