2 צפייה בגלריה
חט"ב עירוני ה', חיפה
חט"ב עירוני ה', חיפה
חטיבת ביניים בחיפה, ארכיון
(צילום: גיל נחושתן)
יותר משני מיליון תלמידים יחזרו מחר (יום שני) אל בתי הספר מחופשת הפסח. אבל למרות הירידה בתחלואה, נראה כי עדיין רבים מהם ימשיכו ללמוד באמצעות הזום שכבר הפך לחלק בלתי נפרד משגרת חייהם. אז מי חוזר, איך ומתי? ynet עם כל התשובות:
מי חוזר לבית הספר? כל מערכת החינוך. חלק מהכיתות תחת מגבלות של חצאי כיתות (כלומר כל קבוצה תלמד בחלק מימות השבוע) וחלק ילמדו בחצאי ימים (הקבוצות ילמדו חצי יום, מדי יום).
איך הלימודים יתקיימו? • גני הילדים ילמדו 6 ימים בשבוע בקבוצות מלאות.
• כיתות א'-ב' ילמדו 5 ימים בשבוע בכיתות מלאות.
• כיתות ג' ילמדו בכיתות מלאות 5 ימים בשבוע.
• כיתות ד' ילמדו בחצאי כיתות 5 ימים בשבוע.
• כיתות ה'-י"ב ילמדו בחצאי כיתות לפחות יומיים בשבוע.
כמה תלמידים חוזרים ללמוד? יותר משני מיליון תלמידים, בהם גם 90 אלף תלמידים שהתגוררו ביישובים אדומים לפני פסח.
2 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
(צילום: EPA)
מה קורה עם ערים אדומות? לפי שעה אין יישובים אדומים במפת הרמזור - ולכן חוזרים כעת ללמוד בכל הארץ. עד לחופשת פסח התקיימו הלימודים ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים בלבד. עם זאת, חשוב להתעדכן באופן שוטף בהנחיות משרד הבריאות ובמיפוי הרמזור הארצי.
האם תלמידי כיתות י"א-י"ב סיימו את בחינות הבגרות של מועד חורף? משרד החינוך פתח מועד בחינות נוסף לחורף באפריל. הבחינות בחודש זה יחלו ב-19 באפריל ויסתיימו ב-6 במאי. בחינות מועד הקיץ יתקיימו בין 19 במאי ל-15 ביולי.
האם תלמידים חולים או מבודדים יוכלו להיבחן? לוח הבחינות כולל מועדים נוספים עבור תלמידים חולים או כאלו שנמצאים בבידוד.
כמה עובדי הוראה ותלמידים התחסנו עד כה? נכון לסוף השבוע כ-75% מקרב עובדי ההוראה התחסנו וכ-66% מקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב.
בין כמה קבוצות רשאי לעבור מורה? ובין כמה קבוצות רשאי לעבור תלמיד? מורה רשאי לעבור בין ארבע קבוצות שונות ותלמיד יכול לעבור בין שתיים, אלא אם כן ההנחיות ישונו על ידי משרד הבריאות. ככל שיחולו שינויים משרד החינוך יעדכן בהתאם.
האם ניתן ללמוד במקרים חריגים בקבוצות של יותר מ-20 תלמידים במוסדות שבהם מותרת פעילות פיזית? חריגה מעל 20 תלמידים ועד 22 כפופה לאישור מנכ"ל משרד החינוך. חריגה מעל 22 תלמידים ועד 24 כפופה לאישור שר החינוך.
מה יקרה עם הטיולים והחוגים? ניתן לקיים פעילות חוגים במוסד החינוכי או במתקני רשות מקומית בקבוצות קבועות של עד 50 משתתפים (כולל אנשי הצוות) בשטח פתוח. ניתן לקיים טיול חד-יומי ללא לינה בכל שכבות הגיל למעט בגני הילדים. הטיול יתקיים באותן הקבוצות הקבועות שבהן לומדים התלמידים בשגרה עם אנשי צוות קבועים. ניתן לצרף מדריך טיולים, מאבטח ומלווה רפואי ככל הנדרש.
האם יש כוונה לשנות את הנחיות משרד הבריאות במערכת החינוך? לא. מערכת החינוך תמשיך לפעול תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות, שמירת מרחק ככל האפשר בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ.