תיעוד חדש שהגיע אחר הצהריים (ד') לידי ynet חושף טפח חדש מהעימות ביום שני האחרון, שבו נורה למוות מירי של שוטר מוניר ענבתאווי בן ה-33. בתיעוד ניתן לראות את אחד השוטרים שהוזעקו למקום על ידי האם, שלדבריה ביקשה עזרה בטיפול בבנה מתמודד הנפש, פונה לענבתאווי שעומד בכניסה לבית ברחוב אל סלט בעיר. רגע קט לאחר מכן ענבתאווי שועט בפתאומיות לעבר השוטר - שמנסה להימלט.
1 צפייה בגלריה
תיעוד של האירוע ברחוב אל סלט בחיפה
תיעוד של האירוע ברחוב אל סלט בחיפה
תיעוד של האירוע ברחוב אל סלט בחיפה
התיעוד החדש מצטרף לתיעוד נוסף שהתפרסם ביום התקרית ובו נראה העימות בין ענבתאווי לבין השוטר. בני משפחתו, שטוענים כי הירי בו היה מיותר וכי מדובר ברצח, סיפרו כי בזירת הירי התגלו חמישה כדורים - שניים מהם ממש בכניסה ליד הבית.
בהודעת המשטרה לאחר האירוע נאמר כי ענבתאווי "שעט בפתאומיות וללא כל סיבה לעבר השוטר בריצה מהירה כשהוא אחוז אמוק, שלף סכין וניסה ליטול את חיי השוטר. השוטר ניסה לחמוק מהתוקף ללא הצלחה, ולאחר שהחשוד הצליח לדקור אותו, פצע אותו והיווה סכנה ממשית ומיידית לחייו - נאלץ השוטר לבצע ירי במטרה לנטרלו".
בני משפחתו של ענבתאווי ממשיכים לטעון כי הוא "נרצח" על לא עוול בכפו. אחד מבני המשפחה טען כי השוטר הוא זה "שהתחיל עם מוניר" והוסיף: "השוטר ירה בו בכניסה לבית וירו בו עוד כדורים עד שרצחו אותו. למה המשטרה לא הדליפה את הקטע הזה? כי היא יודעת את הטעות שעשה השוטר. המשטרה טענה שמוניר השתולל בזמן האירוע, אבל בתיעוד החדש נראה שהוא עומד כרגיל. זה מראה את השקרים של המשטרה".

אמו של מוניר, עטאף, דרשה בשיחה עם ynet "להעניש" את השוטרים שהיו מעורבים באירוע. "לא נשתוק על המקרה, אני אשגע את המשטרה עד שאמות", הוסיפה.
מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים הגיב לפרסומים של המשטרה: "ענבתאווי עמד בכניסה לביתו כאשר השוטר התגרה בו. לפני שהוא התקרב לשוטר רואים בידי השוטר חפץ, כנראה אקדח. שוטר מקצועי היה משתמש בטייזר או בגז מדמיע ולא שולף אקדח ולא יורה מספר כדורים ששניים מהם פגעו בפלג גופו העליון של ענבתאווי".
השוטר שלפי החשד ירה למוות בענבתאווי שוחרר אתמול לביתו לאחר שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים. בתום החקירה הוחלט כי השוטר לא יחזור בשלב זה לתפקידו ובמקביל נלקח ממנו נשקו. במח"ש ייחסו לשוטר היורה חשד לגרימת מוות ברשלנות וירי באזור מגורים. הוא נמצא כרגע בחופשת מחלה בעקבות פציעתו בתקרית הקשה. השוטר ממשיך לטעון כי מדובר במקרה של הגנה עצמית. בית משפט הוציא צו איסור פרסום על זהותו.
אתמול הובא ענבתאווי למנוחות בכפר כנא. לפני כן הובאה גופתו לבית משפחתו בחיפה, שם ספדו לו ונפרדו ממנו. "נמשיך לאהוב אותך, היית הפרח של המשפחה. אני גאה בך", אמרה אמו. "כואב לי הלב. אני עדיין לא מעכלת, התפללתי שיחזור, אפילו לרגע קצר. הבית חשוך בלעדיו".