שלושת האחים שמחפשים משפחה בדרך למצוא בית: אחרי שסיפורם פורסם אתמול (ב') ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, הציבור פתח את הלב והתקבלו כ-600 פניות ממשפחות שנכונות להיות בית עבור האחים, שהוריהם הסובלים מהתמכרויות שונות, לא מסוגלים לגדל אותם כראוי.
בשירות האומנה של א.ד.נ.מ, שמטפל באחים, בני שש, ארבע, ושנה וחצי, הביעו התרגשות מכמות הפניות. "כעת נמיין את הפניות", אמרו וסיפרו כי הן ממשיכות לזרום כל העת.
1 צפייה בגלריה
שלושת האחים
שלושת האחים
שלושת האחים
(צילום: שירות אומנה א.ד.נ.מ)
האח הבכור נפלט מבית הוריו כבר בגיל חודשיים ומאז הוא נדד בין מסגרות שונות ובהן מעונות ומשפחות אומנה בחירום. כשהיה בן שלוש שוכנעו גורמי הטיפול כי הוריו מגלים נכונות להשתקם ולטפל בו כנדרש, הוא הוחזר אליהם ובמרוצת השנים נולדו לו אחות, ואח שהוא כיום פעוט.
בסופו של דבר לא הצליחו ההורים לעמוד בחזרה על הרגליים, ושלושת האחים הוצאו מהבית בצו בית משפט והועברו למשפחת אומנת חירום. מאז, כבר מספר חודשים, ממתינים הילדים למשפחת אומנה קבועה שתקלוט אותם.
"מצבם הרגשי מדאיג", סיפרה אתמול עו"ס טרנגו בריהון, רכזת השמות במחוז צפון בארגון א.נ.ד.מ. "קריטי מאוד למצוא להם משפחה חזקה ויציבה שתוכל לגדל את שלושתם יחד לטווח ארוך, ולהעניק להם יציבות וביטחון בחיים". בריהון סיפרה כי בעקבות הקורונה פחתו מאוד הפניות של משפחות המוכנות לשמש אומנה לילדים נטושים. לדבריה, נראה כי המצב רק יחריף עם הזמן.
באומנת החירום שבה שוהים שלושת האחים סיפרו: "מדובר בילדים מקסימים, נעימים ומנומסים. הפעוט מאוד אוהב שמחבקים אותו וצמא לאהבה. אחותו מתנהגת כבוגרת לגילה וחשה כלפיו אחריות. אחיהם הבכור מגלה מנהיגות וצמא גם הוא לאהבה ולבית יציב".
משפחות המעוניינות לשמש כאומנה לילדים נוספים מוזמנות להתקשר ל־א.ד.נ.מ - הבית לילדים ולמשפחות אומנה, טלפון: 4561*.