3 צפייה בגלריה
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בבית ספר בירושלים (ארכיון)
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"על משרדי החינוך והבריאות להפסיק את הלמידה בבתי הספר ולעבור להוראה מרחוק בלבד מהבית לאור התרחבות ממדי הדבקות מורים בבתי הספר". כך אמר היום (ה') יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז ברקע התרחבות מספר הנדבקים בקורונה. המלצת הפרויקטור פרופ' רוני גמזו היא לא לקיים לימודים בבתי הספר בתקופת החגים.
ארז, שנמצא בעצמו בבידוד ביתי לאחר שנחשף לעובדת ניקיון חולת קורונה בתיכון מקיף ב' באשדוד שבו הוא מלמד, ציין כי מורים רבים נדבקים מתלמידים שאינם מקפידים על ההנחיות. לדבריו, תלמידים נחשפים לאנשים רבים בקניונים ובמסיבות אחרי שעות הלימודים ומתקהלים בהפסקות בבתי הספר.
3 צפייה בגלריה
תמונת יו"ר ארגון המורים רן ארז
תמונת יו"ר ארגון המורים רן ארז
"חייבים לעבור ללמד מהבית". ארז
(צילום: יאיר שגיא)
"אנחנו מקבלים דיווחים על כך שצוותים רבים נשלחים לבידוד בעקבות חשיפה לחולי קורונה בבית הספר", אמר ארז שגם בית ספרו נמנה עם מוסדות החינוך הסגורים בגלל התפשטות המגפה. "חייבים לעבור ללמד מהבית ולא לסכן מורים ותלמידים נוספים. מורים מוצאים את עצמם במרדף אחרי תלמידים לבקש מהם לשים מסכה, ממש כמו שוטרים וגנבים".
ארז אמר עוד: "המצב הזה לא יכול להימשך כשמורים נמצאים בסיכון ואנו רואים שרבים מאוד נשלחים לבידוד. למורים נוח יותר ללמד באופן פרונטלי בבית הספר, הם הוכשרו לכך ומכירים היטב את שיטות ההוראה, אך אין ברירה משום שבכך הם חשופים להידבקויות. הוראה מרחוק מהבית קשה יותר, אבל זו עדיפה על פני סכנת ההידבקות".

"עד יעבור זעם"

גם מנהלי בתי ספר מספרים על קשיים לנהל שגרת לימודים רגילה במצב הקיים בשל מחסור במורים שנשלחו לבידוד. "אין בית ספר ללא מורים בבידוד", התריע יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים מנשה לוי. אין ברירה אלא להפסיק את הלימודים ולעבור למתכונת מלאה של הוראה מרחוק עד יעבור זעם".
לוי אמר עוד: "מורים רבים נשלחים לבידוד ובתי הספר נאלצים להתמודד מדי יום עם מחסור בצוותים. אין סדר יום קבוע, מערכת השעות משתנה כל יום ובמהלך היום יש ביטולי שיעורים. התלמידים המתקשים סובלים במיוחד משום שהם זקוקים למסגרת קבועה וסדר יום ברור, ועם השינויים הרבים זה פוגע והם סובלים מאוד. התלמידים מפסידים שיעורים רבים בתנאים האלה".
3 צפייה בגלריה
מנשה לוי
מנשה לוי
"מערכת השעות משתנה כל יום". לוי
נציג המנהלים הדגיש כי על משרד החינוך להיערך כבר עתה לצמצום משמעותי של 50% בהיקף החומר לבחינות הבגרות. לדברי לוי, אמנם בחלק מהמקצועות צומצם החומר ב-30%, אך הדבר אינו מספיק ואינו נותן מענה למצב. "אין שום אפשרות שהתלמידים יספיקו ללמוד את החומר לבגרות כששיעורים רבים מתבטלים", סיכם לוי.
מנהל תיכון סיפר כי אצלו שליש מהמורים נשלחו לבידוד. "אנחנו עובדים בתנאים בלתי אפשריים", אמר המנהל. במקביל קובלים מנהלים ומורים על היעדר שקיפות בנתוני התחלואה וכי משרד החינוך מסתיר את הנתונים. המשרד עצמו הודיע כי בהמשך היום יפרסם נתונים על אודות התחלואה במוסדות החינוך.
ראש מנהל חינוך בעיר גדולה אמר: "התחלואה הולכת ומתגברת וכנראה שלא יהיה מנוס מסגירת מערכת החינוך ללמידה מרחוק. מורים ומנהלים נכנסים לבידוד וזה יוצר שיבושים במערכות השעות המתכוננות. אנחנו נאלצים להשאיר כיתות שלמות בבתים בלמידה מרחוק".