בכיר הציונות הדתית ח"כ איתמר בן גביר הגיע אחר הצהריים (חמישי) לשער שכם - זאת לאחר שאתמול הורה לו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי שלא לעלות להר הבית. ח"כ בן גביר אמר עם הגעתו למקום כי אין בכוונתו להתעמת עם השוטרים, אך לשיטתו "עצם העובדה שח"כ בישראל לא יכול לצעוד בעיר העתיקה זו הידרדרות, כניעה לחמאס וניצחון לטרור. באתי לכאן כדי למחות נגד ההחלטה של מפכ"ל כושל. לא נוותר על ירושלים ועל העיר העתיקה. זה שלנו". ב-18:00 עזב בן גביר את המקום ובמקום התפתחו מהומות. המשטרה השתמשה ברימוני הלם ומפגינים הניפו דגלי ישראל מול מפגינים שהניפו דגלי פלסטין. שלושה נעצרו בחשד להפרת הסדר.

2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר מניף את דגל ישראל בשער שכם
איתמר בן גביר מניף את דגל ישראל בשער שכם
בן גביר מניף את דגל ישראל בשער שכם
עוד אמר בן גביר: "מה השלב הבא? חמאס יאיימו עלינו שהרכבת הקלה גם לא תיסע כאן? אני לא מתקפל. המפכ"ל התנהל בצורה כושלת וצריך ללכת הביתה. זה ביזיון, זו בושה". בנוגע לשאלה האם מדובר בפרובוקציה מכוונת מצידו, השיב בן גביר: "גם לפני חודש ביקשנו לצעוד ולא נתנו לנו".
גם על הטענה שהמהלך עלול להבעיר את השטח הוא השיב: "אומרים שעצם זה שאנחנו קיימים זה מבעיר את השטח. בלוד וברמלה אמרו שזה שיש שם יהודים מבעיר את השטח".
2 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
"המפכ"ל כשל". רב-ניצב שבתאי וח"כ בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ)
מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול ממשיכים לפעול להשבת הסדר סמוך לשער שכם במזרח ירושלים, בשל מחאה המתקיימת במקום בהשתתפות מאות מפגינים שחלקם החל בקריאות לאומניות והפרת הסדר. לאחר שמפקד כוח המשטרה הורה למפגינים להתפזר, החלו עשרות מהמפגינים בקריאות לאומניות - לרבות הנפת דגלים. בעקבות זאת החלו כוחות המשטרה בפעולות לפיזורם של המתפרעים תוך שימוש באמצעים ועד כה נעצרו חמישה חשודים והם מועברים לחקירה במשטרה".
אתמול, בתום הערכת מצב במשטרה, החליט המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי שלא לאפשר לבן גביר לעלות להר הבית. קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הודיע לבן גביר על אודות ההחלטה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מקיים דיונים עם צוותו על חוקיות ההחלטה, למקרה שבן גביר יעתור לבג"ץ.
בהחלטת המשטרה נאמר כי "עלייתו של ח"כ בן גביר להר הבית בעת הנוכחית עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".
כמו כן, הודיע ניצב גריף לחברי הכנסת איתמר בן גביר וחברת הכנסת מאי גולן, כי בקשתם לערוך מצעד משער שכם לכותל המערבי לא תתאפשר לנוכח הערכת גורמי המודיעין ושב"כ שלפיה גם פעילות זו "עלולה במידה גבוהה של ודאות להביא לפגיעה חמורה בסדר הציבורי עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".
פורסם לראשונה: 17:54, 10.06.21