כיממה וחצי אחרי ששומר באתר בנייה, בדואי כבן 30, הותקף ונפצע בינוני בבנימינה - על-פי החשד בידי כמה בני אדם - המשטרה עדיין עורכת סריקות אחר חשודים. תחילה מסר אחד מעדי הראייה כי התוקפים הם יהודים - אך הערב (שבת) אמרו במשטרה כי ביממה הקרובה עשויה להיות התפתחות בחקירה והחוקרים סבורים כי הרקע לאירוע פלילי, ולא בהכרח לאומני.
האדם שהותקף עובד כשומר באתר בנייה. הוא וחברו נסעו בעקבות רכב שעורר את חשדם ועד מהרה התפתח מרדף. ככל הנראה, בזמן המרדף הזעיק הנהג ברכב החשוד חברים שהגיעו לכיכר היציאה מהיישוב. הם עצרו את מכוניתם של השומרים מאתר הבנייה, הכו את הנהג אך לא את הנוסע שלצדו - ונמלטו.
אזרח שהבחין בנעשה הזעיק את המשטרה וסיפר שהתוקפים יהודים. במהלך החקירה גבו השוטרים עדות מהשומר - שלא נפגע - והוא לא מסר מה זהות התוקפים.
לדברי החוקרים, שני ערבים שעובדים כשומרים באתר בנייה הבחינו ברכב ובו יהודים שהסתובב בצורה מחשידה סמוך לאתר: "הם עקבו אחריהם, ובאזור הכיכר של בנימינה התפתח העימות, כשלאזור הגיע רכב נוסף ובו צעירים יהודים. הרקע עדיין מתברר, ולא בהכרח מדובר באירוע על רקע לאומני. צריך לזכור שהשומר הערבי הנוסף שהיה עם הפצוע לא נפגע בתקיפה".
במשטרה אמרו עוד כי שני השומרים לא ציינו בחקירתם אם התוקפים היו יהודים או ערבים. המידע שבידי המשטרה על אודות זהות התוקפים התקבלה מאזרח שהיה עד למקרה.