תושב אריאל שנגדו הוצא צו הרחקה משטחי יהודה ושומרון, היה אמור להתארס אמש (ראשון) ביישוב יצהר. להפתעתו, דקות ספורות לפני האירוע הוא קיבל מכתב מפיקוד מרכז שביטל את ההיתר המקורי שניתן לו לשם כך.
לפי צו הגבלה שהוצא נגדו אסור לו להימצא בשטחי יהודה ושומרון מלבד יישוב מגוריו. לשם מסיבת האירוסין הוא קיבל היתר מיוחד להגיע ישירות לבית ארוסתו ביצהר ולשהות שם למשך פרק זמן קצוב.
במכתב הביטול שקיבל כרבע שעה לפני היציאה לאירוע נטען כי בזמן שעבר מקבלת האישור ועד האירוע, התקבל מידע על אודותיו שגרם לשינוי ההחלטה.
4 צפייה בגלריה
אריאל
אריאל
היישוב אריאל שבשומרון
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מכתב פיקוד מרכז
מכתב פיקוד מרכז
האישור המקורי שנתן פיקוד מרכז
"זה צו דרקוני ואנטישמי", זעמו בני משפחתו על ההחלטה, "בושה וחרפה לקבל צו כזה במדינת העם היהודי. פשוט בושה, לשלוח דבר כזה רבע שעה לפני שיוצאים למסיבת אירוסין!"
"זה מזכיר את הגזרות של השונאים הגדולים של עם ישראל" אמר אביו של המורחק, "חשבתי שסיימנו איתם". הוא הוסיף כי "בתפיסה העקומה שלכם אתם רק מרחיקים את הנוער מאהבת המדינה היקרה שלנו. רשעות שאין כמוה וטיפשות גדולה".
4 צפייה בגלריה
מכתב פיקוד מרכז
מכתב פיקוד מרכז
מכתב פיקוד מרכז
שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל ארגון "חוננו" שמסייע לצעיר מסר כי "שיטת הצווים המנהליים היא רעה חולה תמיד. הציבור הרחב עוד לא הפנים אותה כי הם עוד לא הופעלו על האיש שברחוב, אבל המדרון חלקלק ותלול מאוד. הפעם מדובר במקרה שיצא מכל פרופורציה".
4 צפייה בגלריה
בצלאל סומטריץ' באולפן ynet
בצלאל סומטריץ' באולפן ynet
"הצווים המנהליים - סוגייה מטרידה". ח"כ סמוטריץ'
(צילום: אבי מועלם)
גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ניסה לסייע ואמר כי "ביטול היתר הגעה לאירוע אירוסין של צעיר יהודי בשומרון דקות לפני יציאתו הוא איוולת". הוא הוסיף כי "התנהלות גורמי הביטחון בסוגיית צווי ההגבלה נגד נערים יהודים צריכה להטריד כל מי שזכויות אדם חשובות לו".
מדובר צה"ל נמסר כי "ביום 12 ביוני 2020, חתם מפקד פיקוד המרכז על צו הגבלה ופיקוח מיוחד בעניינו של המורחק, האוסר עליו, בין היתר, להימצא בשטחי יהודה ושומרון מלבד היישוב אריאל, בו הוא מתגורר. הצו נחתם בשל מידע מהימן המצביע על מסוכנותו הגבוהה לביטחון ולשלום הציבור. במהלך השבוע החולף אושרה באופן חריג בקשתו להגיע ליישוב יצהר לצורך קיום מסיבת אירוסין. לאור מידע חדש וקונקרטי שהתקבל בעניינו, שקל האלוף מחדש את החלטתו, והחליט לדחות את בקשתו".