ישראל ואיחוד האמירויות עוד לא חתמו רשמית על הסכם השלום, אבל בעמודים של משרד החוץ ברשתות החברתיות הוא כבר נחגג בימים האחרונים. עשרות אלפי עוקבים חדשים מהאמירויות הצטרפו לעמודים בערבית בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם וביו טיוב, רבים מהם מעלים תגובות תומכות וסרטונים נרגשים.
בין הסרטונים בלט סרטון של ילדה בשם פאטמה מהאמירויות, המפנה מסר בעברית של אהבה ושלום לעם הישראלי (צפו - כחלק מהסרטון שבראש הכתבה). "אנחנו מקווים שזה יהיה הצעד הראשון לשלום בין כל העמים", אמרה.
ילדה נוספת שמככבת בכמה סרטונים מהימים האחרונים צולמה מנגנת את "התקווה" על קלידים. ההמנון הישראלי הושמע גם בסרטון אחר שנשלח למשרד החוץ, שבו תושב איחוד האמירויות אפה עוגה מיוחדת לכבוד ההסכם ובה דגלי ישראל, האמירויות והמון לבבות. בתגובה, גם הישראלי אנדריי קוגן הקליט את עצמו מנגן בגיטרה את המנון איחוד האמירויות.
סוג נוסף של סרטונים שהופצו בימים האחרונים כלל תושבים באיחוד האמירויות נוסעים בכבישים במדינתם ומקשיבים למוזיקה ישראלית, ובעיקר שיריו של עומר אדם, ששיבח בעבר את מנהיגי המדינה שבמפרץ על היחס החם לקהילה היהודית.
ספיר לוי, שמנהלת את עמוד משרד החוץ בערבית, אמרה כי מאז ההצהרה, "תושבים רבים באמירויות שולחים לנו שהם רוצים לבקר כאן ומזמינים את הישראלים לבקר אצלם. הם מכנים את הישראלים אחים וחברים".
במיוחד בטוויטר עלו סרטונים שכללו גם התנצלות בפני העם הישראלי על כך שהשמיצו את ישראל במשך שנים. הם מודים שככל שחלפו השנים למדו להכיר יותר את ישראל, דבר שהתאפשר בין השאר דרך החשיפה לחיים בה ברשתות החברתיות, וכיום הם חושבים על ישראל דברים אחרים לגמרי ממה שנהגו לחשוב.
סרטון נוסף שזכה לתהודה רבה ופורסם בעמוד של משרד החוץ הפונה למדינות המפרץ "ישראל במפרץ", מציג שיחת טלפון בין לורינה חטיב, עובדת במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, לבין עלי, תושב איחוד האמירויות. השיחה התאפשרה בעקבות פתיחת קווי הטלפון בין המדינות מוקדם יותר השבוע.
בשיחה אמר עלי שהסכם השלום חשוב ושהוא מאוד רוצה לבקר בעיר חיפה. בעקבות השיחה, פנו תושבי אמירויות נוספים והביעו רצון לדבר ולפגוש ישראלים. לורינה, לה זו השיחה הראשונה בטלפון עם תושב מאיחוד האמירויות, סיפרה: "זו הייתה שיחה מרגשת שהעבירה את האווירה של האירוע ההיסטורי. בכל זאת, לא בכל יום אתה מדבר בטלפון עם תושבים ממדינות ערב בכזו פתיחות, ואני מקווה שבקרוב נערוך שיחות גם עם תושבים ממדינות ערב אחרות".
על רקע חנוכת קווי הטלפון בין המדינות, תושבים באיחוד האמירויות התייחסו לעובדה שרק סיפרה אחת מפרידה בין הקידומות של המדינות (972 ו-971) והיו אף שהתלוצצו שגם במספרי הטלפון שני העמים קרובים זה לזה.
גם ישראלים ניצלו את האירוע כדי להעביר מסרי אהבה ושלום. באחד הפוסטים מופיעה ילדה ישראלית בשם איה, שנמצאת כעת בבידוד, וציירה ילד בגילה ובלבוש מסורתי של איחוד האמירויות אוחז בדגל במדינה המפרצית.
בנוסף, משרד החוץ פרסם בעמודיו סרטון ובו ישראלים מברכים את תושבי האמירויות לרגל ההסכם ומחכים ליום שבו יוכלו להיפגש, לבקר אצלם או לארח אותם.
משרד החוץ ניצל ימים אלה כדי לפרסם שורה של סקרים בקרב עוקביו ממדינות ערב ובמיוחד מהאמירויות. בסקר שנערך בקרב כ-10,000 משתתפים נשאלו תושבי האמירויות היכן הכי ירצו לבקר בישראל. התשובה הבולטת ביותר הייתה במקומות הקדושים, ולאחר מכן במסעדות ובמקומות בילוי, ולבסוף אתרי טבע ומקומות היסטוריים אחרים.
פוסטים נוספים שפורסמו בעמודי משרד החוץ כללו הופעה מוזיקלית של מוזיקאים ישראלים שהוקדשה לתושבי האמירויות, סרטון ללימוד השפה העברית עבור תושבי האמירויות שינחתו בישראל וגם פוסט שהוקדש למסעדות "חומוס אבו דאבי" ו"דובאי" שכבר פועלות שנים בישראל.
במשרד החוץ מספרים כי מספר שיא של כ-30 מיליון צפיות נרשמו בעמודים בערבית שמפעיל המשרד בימים אלה. יונתן גונן, ראש ענף ערבית במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית, אמר: "לאורך השנים ראינו עלייה במספר התגובות החיוביות מצד תושבי האמירויות בעמודים שלנו. אך עכשיו זו ממש התפוצצות מטורפת של רגשות. מספר התגובות המרגשות מצד תושבי האמירויות כה רב, עד שנדחקו לפינה קולות ביקורתיים כלפי ישראל שאותם היינו רגילים לשמוע במשך זמן רב. מצב זה גם עורר קנאה אצל גולשים רבים ממדינות אחרות במזרח התיכון, ובעיקר מעיראק, מסעודיה, מסודן וממרוקו, שהביעו גם הם רצון בשלום עם ישראל".