קנדה זועמת על זוג אמיד מוונקובר שטס ליישוב נידח של ילידים ליד גבול אלסקה, כדי לקבל את החיסון לקורונה. מרק מילר, השר הפדרלי לשירותי הילידים בקנדה, אמר שהוא "נגעל" מהמעשים שמיוחסים לאיש העסקים רודני בייקר בן ה-55 ולרעייתו יקטרינה, שחקנית בת 32.
בעקבות פרסום הפרשה התפטר בייקר מתפקידו כנשיא חברת הגיימינג Great Canadian Gaming Corp. הוא ורעייתו נקנסו על שהפרו בידוד, וקיבלו חיסון שהיה מיועד לקהילה המקומית. השניים יעמדו לדין. "זה אולי הדבר הטיפשי ביותר שראיתי כבר הרבה זמן", אמר מילר. "אני לא יודע מה עבר לאנשים האלה בראש. יש מחסור חמור במנות חיסון וחלק מהאנשים מנסים להתל במערכת. זה לא הוגן. זה שגוי. הם צריכים לעשות חשבון נפש".
1 צפייה בגלריה
קנדה זוג עשיר רימה כדי לקבל חיסון ל קורונה רודני ו יקטרינה בייקר
קנדה זוג עשיר רימה כדי לקבל חיסון ל קורונה רודני ו יקטרינה בייקר
יקטרינה ורודני בייקר
בשבוע שעבר המריא הזוג בייקר במטוס פרטי לביוור קריק, יישוב קטנטן של כ-100 תושבים בטריטוריית יוקון המרוחקת. במקום להיכנס לבידוד אחרי שהגיעו לטריטוריה בקרבת גבול אלסקה, השניים התחזו לעובדי בית מלון מקומי. רודני ויקטרינה ניגשו למרפאה ניידת כדי לקבל את החיסון של מודרנה. לקהילת הילידים ביוקון ניתנה עדיפות במתן החיסון לקורונה מכיוון שהיא מרוחקת, מספר הקשישים שלה גבוה והגישה שלה לשירותי הבריאות מוגבלת.
כשהתברר לצוות הרפואי שרודני ויקטרינה בייקר שיקרו ושאינם עובדים במלון מקומי, הוא דיווח על כך לרשויות. השוטרים חיפשו את הזוג, ועצרו אותם בשדה התעופה בעיר ווייטהורס, לפני הטיסה חזרה לוונקובר.