11 תלמידי שכבת ו' בבית הספר היסודי אסיף במודיעין אובחנו אמש (יום ב') כחיוביים לנגיף הקורונה. בעקבות כך, כל 90 תלמידי השכבה נכנסו לבידוד. הבוקר עורך פיקוד העורף מבצע בדיקות רחב לכלל תלמידי בית הספר.

ההתפרצות החלה להיחשף לאחר שהתברר כי שני תלמידים מבית הספר נדבקו בנגיף. עיריית מודיעין הגיבה במהירות ובתוך זמן קצר נערכו בדיקות לעשרות תלמידים בסיוע קופות החולים בעיר ומשרד החינוך. במהלך בדיקות אלה נמצאו תשעה תלמידים נוספים כחיוביים לנגיף.
למרות ההחלטה לשלוח את כל תלמידי שכבת ו' בבית הספר לבידוד, התאפשר לשאר התלמידים להגיע למוסד החינוכי במסגרת מתכונת קורונה. לפיכך, כל שכבה יוצאת להפסקה בזמן שונה ובמקביל נערכות בדיקות פיקוד העורף.
מעיריית מודיעין נמסר: "התחלואה בבית הספר אסיף מזכירה לכולנו כי למרות ההקלה בהנחיות נגיף הקורונה עדיין כאן, ולכן חובה עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: לא לצאת מהבית אם מרגישים לא טוב ולא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך אם יש חשש שהם חולים, או שבאו במגע עם אדם שאובחן חיובי לקורונה. רק כך נוכל למנוע את התפשטות הנגיף".

לא צריך מסכה בחלל סגור

החל מהיום בוטלה הגבלת הקורונה האחרונה - החובה לעטות מסכת פנים בחללים סגורים. בכך ייעלם מחיינו אחד הסמלים המזוהים ביותר עם מגפת הקורונה בישראל ובעולם.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם אמש על התיקון לצו בריאות העם שמבטל את החובה לעטות מסכות מהיום גם במוסדות החינוך. עם זאת, במקרים בודדים כן יש להמשיך לעטות מסכה: בטיסות, מבודדים שנמצאים בדרך למקום הבידוד, וכן לאורחים ועובדים שלא חוסנו או החלימו במוסדות רווחה ובמוסדות בריאות לאשפוז ממושך ומוסדות לקשישים.