מחלימים מקורונה שרמת הנוגדנים בדמם נמוכה מאוד, החוששים להידבק שוב בנגיף ולחלות בשנית, מתקוממים נגד החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר למחלימים להתחסן נגד המחלה.
"בבדיקה סרולוגית שביצעתי על חשבוני נמצא שאני חשופה להידבקות ולהדבקה כמו כולם", סיפרה ת', תושבת המרכז בת 57 שהבריאה מקורונה. "זה לא ייתכן שתחת ההגדרה הכוללנית 'מחלימים' מכלילים את כל מי שחלה בקורונה. אז למה אני לא זכאית לקבל מרצוני את החיסון לקורונה? במה פשעתי? אני מפחדת לצאת מהבית".
ת' חלתה ביולי שעבר יחד עם כל בני משפחתה שנדבקו בנגיף. למרות שהציגו תוצאות של בדיקות סרולוגיות המוכיחות רמות נמוכות של נוגדני קורונה בגוף - לאף אחד מהם לא אישרו להתחסן בקופת החולים בטענה כי משרד הבריאות לא מאפשר חיסון למחלימים.
עורך הדין אסף שרעף, מומחה למשפט אזרחי, הגיש אתמול מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בשם מרשתו.
"הבעיה שמציגה ת' רק תחמיר עם החזרת הפעילות במשק ביום ראשון הקרוב", מציין עו"ד שרעף, "עלול להיווצר מצב שבו מחלימים מקורונה, הרשאים להיכנס למועדון הכושר, לבית מלון ולמופע עם הצגת תעודת מחלים, ידביקו אלפי בני אדם בנגיף מבלי שיתכוונו לעשות זאת חלילה. אם מחלים מרצונו רוצה להתחסן, אין כל סיבה לא לחסן אותו, הרי יש מספיק חיסונים לכולם. זו הסיבה שהזדרזנו וכבר אתמול הגשנו פנייה דחופה למנכ"ל משרד הבריאות. אם ניענה בשלילה, בכוונתנו לעתור לבג"ץ".
כמו משפחתה של ת’ מהמרכז, יש לא מעט מחלימים מסורבי חיסון. אחד מהם הוא גיל, בן 29 מהצפון. "לקרוא לי לתרום פלזמה לטובת מחקר על הקורונה זה בסדר, אבל לאפשר לי להתחסן כי רמת הנוגדנים בדם שלי לנגיף הולכת ומתפוגגת - זה לא. לא מספיק התעללו בנו החולים הראשונים שספגו את כל הטלטלה של החלטות הזויות של משרד הבריאות בתחילת המשבר, בכל תהליך הניסוי והטעייה שחווינו על בשרנו. את הנשמה הוציאו לי עד שקיבלתי תעודת מחלים למשל. זו החלטה שמפלה ציבור שלם בארץ".
עו"ד אסף שרעףעו"ד אסף שרעף
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "רמת נוגדנים נמוכה בדם אינה מעידה בהכרח על היעדר חסינות. במשרד הבריאות בוחנים את נושא חיסון המחלימים והוא יידון בוועדת החיסונים עם הצוות לטיפול במגפות".