בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הבוקר (יום ג') כי הדיונים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שתוכננו להתחדש ב-5 ביולי, יידחו בשבוע, ל-12 בחודש הבא.
הסיבה לדחייה היא בקשת הפרקליטות לזמן נוסף על מנת להשלים את החיפוש החדש במכשיר הטלפון הנייד של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, עד המפתח שמעיד כבר תקופה ארוכה לגבי תיק 4000, והעברתם של החומרים החדשים שיופקו מהנייד לעיון ההגנה.
1 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה. העדות עוד לא נגמרה
(צילום: יואב דודקביץ)
הפרקליטות הייתה אמורה למסור את כלל תוצרי החיפוש החדש עד אתמול, אולם ביקשה ארכה של שבועיים, בגלל כמות החומרים שהיא נדרשת לסרוק - התכתבויות ומיילים של ישועה בהיקף גדול מאוד. בינתיים, נציגי התביעה מפרקליטות מיסוי וכלכלה ביקשו להעיד את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר, כדי שהמשפט לא יתעכב.
הסנגורים בתיק אמנם הסכימו לדחייה במסירת החומרים, אולם התנגדו להעלאת העד ברגר. לטענתם, עדותו אמורה להישמע רק לאחר פגרת בתי המשפט שתחל ב-21 ביולי, וכרגע הם אינם ערוכים לכך ולחקירה הנגדית שלו. הפרקליטות אף הציעה קיום דיונים בפגרת הקיץ, בחודש יולי בלבד, אולם הסנגורים התנגדו.
השופטים בראשות רבקה פרידמן-פלדמן קבעו לבסוף בהחלטתם: "בכל הנוגע להעברת חומרי החקירה - מאחר שעד כה לא סיימה המדינה את החיפוש במדיה הדיגיטלית, אין מנוס ממתן אורכה לחיפוש והעברת החומרים להגנה. נוכח עמדת הסנגורים, לפיה אינם ערוכים לשמיעתו של העד אבי ברגר, לא ניתן להתחיל את שמיעת עדותו בשלב זה. לפיכך, כדי לאפשר השלמת החיפוש בחומר והעברתו לידי ההגנה, יוארך המועד להעברת חומרי החקירה להגנה עד ליום 5.7.2021".
עוד נכתב בהחלטה: "כדי לאפשר להגנה להיערך להשלמת חקירתו של העד אילן ישועה, לאחר קבלת חומרי החקירה הנוספים, אין מנוס מביטול הדיונים הקבועים בתאריכים 5.7.2021, 6.7.2021 ו-7.7.2021, והחקירה הנגדית של ישועה תתחדש ביום 12.7.2021. הדיונים יימשכו במועדים הקבועים עד לפגרת בתי המשפט המתחילה ביום 21.7.2021".
הדיונים במשפט החלו במסגרת תיק 4000, הפרשה שבה נאשם נתניהו בשוחד, ואיתו בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, שלפי כתב האישום השפיעו על הסיקור באתר וואלה בתמורה להקלות רגולטוריות.