בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ה') בחמישה ימים את מעצרן של בטי זייתון וקלודין מאיר, שתי הסייעות שנעצרו אמש בפרשת ההתעללות בפעוטון ברמלה. השתיים, בנות 26 ו-49, חשודות באלימות כלפי הילדים בגן פרטי. הוארך גם מעצרם של יתר החשודים בפרשה. הורי הילדים הגיעו להפגין מחוץ לבית המשפט.
בדיון נוסף היום דחה בית המשפט את העתירות שביקשו להתיר לפרסם את הסרטונים שבהם תועדה האלימות כלפי הילדים. בית המשפט האריך את צו איסור פרסום הסרטונים עד 10 באוגוסט.
במסגרת החקירה נעצרו חמש סייעות נוספות, רוחמה סעד, נירית סוייד, ענבר דוניו, ננה צאצאשווילי ואורלי שרגני, מנהלת הפעוטון ליטל ברסי ובן זוגה משה ברסי. המנהלת חשודה באי דיווח ואלימות כלפי ילדים בגן. היום האריך בית המשפט פעם נוספת את מעצרם של כל החשודים עד יום שני. סייעת נוספת שנחקרה אתמול שוחררה בתום החקירה למעצר בית של חמישה ימים. היא חשודה באי דיווח על הנעשה בגן.
4 צפייה בגלריה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
"יש קשר של שתיקה". הורים זועמים מחוץ לדיון
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
(צילום: אבי מועלם)
נציג המשטרה אמר בדיון כי החוקרים הספיקו לעבור על 80% מהסרטונים שתיעדו את ההתעללות בגן. "אנחנו עובדים 24/7 סביב התיק. עשרות שעות של צפייה בחומרים. אנחנו צריכים לזהות את החשודות ולזהות את הקורבנות. עד שלא נמצה את החקירה אנחנו לא נחליט בעניין הגשת כתבי אישום", הוא אמר.
הוא הוסיף כי "יש קשר שתיקה בקשר למה שמתנהל בגן. הדבר בא לידי ביטוי בזה שרק אתמול נעצרו שתי סייעות נוספות. כל עוד לא נסיים את פענוח כלל הסרטונים ולחקור את כל החשודים, אנו דורשים להאריך את מעצרם מחשש לשיבוש החקירה על ידי החשודים".

נציג המשטרה ציין כי "יש סרטונים שרואים בהם את משה ברסי משתמש בפעולה אקטיבית שנראית כאלימות. פעולות כמו משיכות ידיים, הטלת קטינים על כיסא בכוח. הוא נחקר על כך, יש שתי תקריות כאלו מתועדות".
עו"ד אביחי חג'בי שמייצג את צאצאשווילי אמר: "אם יש בידי המשטרה את מירב הסרטונים המפוענחים, הייתי מצפה שתשוחרר למעצר בית. למדנו היום שאפשר לדעת איזה וכמה סרטונים מיוחסים לכל סייעת וסייעת. מבקש להבחין בין הלקוחה שלי לבין האחרות. מה שהוטח בלקוחה שלי שונה עשרות מונים ממה שהוטח בסייעות האחרות שנעצרו". הוא טען עוד כי "גורמי משטרה מתראיינים ומספרים דברים שאנחנו לא מקבלים עליהם תשובות".

4 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
מנהלת הפעוטון ליטל ברסי בבית המשפט
(צילום: עמית שעל)
עו"ד שלומי ביזק, המייצג את שרגני, אמר בדיון כי "יש איסור פרסום על הסרטונים ודיון בזה באחת לכן אני לא רואה עילה לשיבוש חקירה". הוא אמר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרן של כל הסייעות בשבעה ימים "ללא הבחנה בין הסייעות. החלק שלה (שרגני – ח"ג) הקטן ביותר, לא נגרמו חבלות ממרשתי והמשטרה יודעת זאת".
השופטת זהר דיבון סגל אמרה כי "מדובר בפרשייה במסגרתה הייתה אלימות מתמשכת לעיני העובדים במקום. מדובר באלימות שיטתית בגילים הללו, ריבוי המקרים וריבוי המעורבים מלמדים על מסוכנות. עילות המעצר הן של מסוכנות ושיבוש". על התקדמות החקירה אמרה: "קיימים מאות סרטונים. מבינה מדוע לא עלה בידי החוקרים לסיים את החקירה. מדובר בתיק חריג ויש לתת למשטרה למצות את החקירה".
על החשדות נגד משה ברסי אמרה השופטת כי "מחומרי החקירה עולה שהחשוד היה מעורב בניהול הגן ובטיפול בילדים בגן. החשוד נהג להעניש פעוטות בעקבות התנהגות שלא תאמה את המצופה על ידי שימוש בכוח והעמדתם בפינה באופן אגרסיבי. נשקפת מסוכנות מהחשוד".