שר הביטחון בני גנץ התייחס לעיכוב בהעברת תקציב המדינה ולסכסוכים הפנימיים בממשלת האחדות, ואמר כי "שעון החול אוזל. אם שני הדברים האלה לא יתקיימו, כנראה שנלך לבחירות".
בסיור שערך הערב (שלישי) במערך הקורונה של עיריית ירושלים יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן וראש העיר משה ליאון, אמר גנץ כי "בחירות זה דבר שאיננו רצוי. הצטרפנו לממשלה כדי להימנע מהן. המדינה הזאת צריכה תקציב וממשלת מתפקדת. אם שני התנאים מתקיימים לא יהיו בחירות, ואם לא, כנראה שכן".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בעיריית ירושלים
בני גנץ בעיריית ירושלים
גנץ וניסנקורן בירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
גנץ הוסיף כי "שעון החול הולך ואוזל. אף אחד לא יודע מתי הגרגר האחרון ייפול". לדבריו, הליכוד הוא זה שבולם את אישור תקציב המדינה ואת תפקודה של הממשלה בהתאם לתקנון: "אני סבור שזה נורא פשוט. כל הדברים האלה נבלמו לצערי על-ידי הליכוד. התקציב והתקנון היו צריכים לעבור באוגוסט. היינו צריכים להיות עכשיו אחרי שאישרנו תקנון ממשלה ותקציב, וגם קווי יסוד קואליציוניים חדשים. בוודאי שיש לי אינטרס שזה יקרה, לכן הצטרפתי. אני חושב שכל בר דעת מבין שיש פה שיקולים פוליטיים שבגינם התקציב הזה לא התקדם. אין לזה הסבר כלכלי הגיוני אחד, לא בעבר, לא בהווה, ולא בעתיד, ותסיקו את המסקנות הנגזרות".
קודם לכן דיבר ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על הסיוע שקיבל מפיקוד העורף בעיר: "זה המקום הנכון לומר תודה לממשלת ישראל, ואני רוצה להודות באופן מיוחד לפיקוד העורף ולצבא ההגנה לישראל. יש פה שיתוף פעולה חשוב. זה מה שהיינו צריכים בירושלים כדי להתגבר על הנגיף הזה".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ במליאה לקראת אישור הנורמליזציה עם בחריין בכנסת
בני גנץ במליאה לקראת אישור הנורמליזציה עם בחריין בכנסת
גנץ בכנסת, היום
(צילום: אורן בן חקון)
מוקדם יותר עקץ גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתנהלות במשבר הקורונה במהלך דיון בכנסת. "אזרחי ישראל מבקשים ממשלה שתעשה שלום בבית, ממשלה מתפקדת שתשרת אותם במשבר הקשה ביותר שפגש אותנו בעשורים האחרונים", אמר גנץ.
שר הביטחון הוסיף כי "אתה יודע היטב שהושטתי לך יד למרות קשיים רבים. עשיתי זאת למען המלחמה בקורונה וכדי להימנע מסכנה של מלחמת אחים. חברתי כשותף במאבק למען חייהם, בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל – לא כשותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021 ואני לא אתן יד למנוע אותו".