2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
ארכיון
(צילום: shutterstock)
תושב יבנה זוכה מאישומים חמורים בגין מעשים מגונים בשל מחדלי חקירה משמעותיים שהתרחשו במהלך מעצרו. הגבר הואשם ואף הודה באחת החקירות במעשה מגונה בשתי ילדות בנות שבע.
הנאשם נעצר ונחקר כמה פעמים, כשבחקירתו השנייה הודה במעשים שיוחסו לו, ובחקירתו השלישית הכחיש. בהכרעת הדין שניתנה היום (ראשון) קבעה השופטת אפרת פינק מבית משפט השלום ברחובות כי "המחדלים הקשים אינם נקודתיים. הדיון בהם שזור לאורך כל הכרעת הדין, והיה בהם כדי להשליך על הראיות, קבילותן ומשקלן".
סנגורו של הנאשם, עורך הדין עדי כרמלי, טען במשפט כי מרשו הוא לא האיש שביצע המעשים, וכי מחדלי החקירה הם שהובילו אותו להודות במעשה. לדברי עו"ד כרמלי, הנאשם הודה במעשה בחקירתו השנייה בשל מצבו הנפשי הקשה, העובדה שנאזק בידיו לכיסא ואי מתן האפשרות להיוועץ עם עורך דין. כרמלי טען גם כי החוקרים עשו מניפולציות אסורות כשהכניסו את הנאשם לתא מלא בתיקנים עם מזגן שפועל במשך 24 שעות. הוא הוסיף כי מרשו צולם, והחוקרים הזהירו אותו כי אם לא יודה הם יפיצו את תמונתו. נאמר לו גם שאם יודה הוא יזכה ל"עונש קל", אך אם יכחיש צפויות לו שנות מאסר ממושכות ואלימות.
השופטת פינק קיבלה את טענות ההגנה וקבעה כי "לא ניתן לקבוע במידה המספקת למשפט הפלילי כי הנאשם אמנם ביצע את המעשים המיוחסים לו. יש לפסול את הודאת הנאשם בהתאם לכללי הפסילה הפסיקתית, וזאת משום הפגיעה הקשה בהגינות החקירה ובאיזון בין השיקולים לרבות האינטרס הציבורי".
2 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי
השופטת הוסיפה כי "נמצאו כשלים מהותיים וקשים בחלק גדול מהליכי החקירה, ואף בהשלמות חקירה שהתבצעו במהלך ניהול ההליך הפלילי עצמו". היא מנתה את כשלי המשטרה ואמרה כי "אי עריכת פעולות חקירה בסיסיות לאיתור מצלמות וסרטונים, אי עריכת בדיקות פורנזיות נדרשות, מתן אפשרות למשפחות הקטינות לשוחח לפני מסדר הזיהוי וחשיפת הקטינות לצילומים, פגיעה בזכות ההיוועצות והקלטת שיחה עם עורכת דין, אי בדיקת האליבי של הנאשם בזמן אמת ועוד".
השופטת שלחה בדבריה גם מסר למשטרה ואמרה כי "יש לקוות כי בנסיבות אלו, הגורמים הממונים ייתנו דעתם לאופן ניהולה של חקירה כה רגישה לצורך תיקון מערכתי בחקירות דומות עתידיות".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מדובר בחשוד שנעצר ונחקר בחשד לביצוע מעשים מגונים בילדות בנות 7, במהלך החקירה זוהה החשוד על ידי אחת הקטינות ואף הודה החשוד במעשיו ואף תיאר את מעשיו בפני החוקרים. עם סיום החקירה הועבר התיק לפרקליטות שהגישה כנגד החשוד כתב אישום בגין מעשים מגונים. יחד עם זאת ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית היא נלמדת ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים".