פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד בר אביטול, צעיר בן 22 מנתיבות בגין אחזקה ופרסום של מאות תכני פורנוגרפיית ילדים קשה, חלקה של פעוטות וילדים בגילי 3 ו-4. אביטול נאשם גם במעשה מגונה בנערה בת 14.
הפרשה נחשפה הודות לעירנות של אמה של בת ה-14, זאת לאחר שלפני כחודשיים פנה אליה אביטול באמצעות האינסטגרם, כשהוא שואל לגילה. הנערה השיבה לו כי היא רק בת 14 וחצי ואילו הוא הציג עצמו כבן 18 וחצי. אביטול פנה אליה במהלך ההתכתבות וביקש ממנה לשלוח לו תמונה וכתב "אף אחד לא צריך לדעת מזה", ו"זה יהיה הסוד שלנו".
1 צפייה בגלריה
בר אביטול
בר אביטול
בר אביטול
(באדיבות משטרת ישראל)
לפי האישום במהלך ההתכתבות ביניהם שלח לה הצעיר הודעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני המתמקדות בגופה, וכן ביקש ממנה לשלוח לה תמונות בעלות אופי מיני. כל זאת כשהיא שבה וכותבת לאורך השיח כי היא רק בת 14. לאחר מכן שלח לה תמונה שלו בעלת אופי מיני בניגוד לרצונה.
אמה של עודדה אותה להגיש תלונה במשטרה, והשתיים הגיעו לתחנת המשטרה סמוך לביתן במחוז תל אביב ועשו זאת. בחקירה עלה כי החשוד מתגורר בעיר ערד, שם הוא שוכר יחידת דיור. חקירת האירוע הועברה לחוקרי תחנת ערד שהוציאו צו חיפוש לביתו ועצרו אותו. במהלך החיפוש תפסו את המחשב שלו, שם גילו החוקרים חומרי תועבה פדופיליים, חלקם של קטינות ופעוטות.
מהחקירה עלה שהוא אף מפיץ את פורנוגפיית הילדים ב"דארקנט", באתרים בהם משתמשים פדופילים. בחקירה שלו הוא טען כי יש לו "בעיה", אך לא הביע חרטה על אחזקת החומרים. לפי כתב האישום הוא החזיק בכ-500 סרטוני תועבה ובהם דמויות של קטינים וקטינות. באחד מהם נראה אונס של פעוטה בוכה.
צילום: הרצל יוסף
"מדובר בחומר מזוויע", ציין גורם חקירה. לפי האישום הוא השתמש באפליקציית המסרים טלגרם וב-kik שם העביר חלק מהפורנוגרפיה בה החזיק. "מדובר בחקירה שהעלתה חשדות חמורים נגד הנאשם", אמר רב-פקד יוסי שרפי, קצין אח"מ תחנת ערד, "החקירה הראתה את החשיבות שבמעורבות הורית בפעילות הילדים ברשת. בכל מקרה של חשש לפגיעה מינית בילדים ברשת אנחנו מבקשים לפנות לתחנת המשטרה הסמוכה או למוקד 105".
הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים, "שכן קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור בכלל ובטחון הקטינים בפרט". זאת בעקבות הנסיבות בהן ביצע את העבירה "באמצעות רשת האינטרנט, המהווה כר פורה לפיתוי קטינים וקטינות וביצוע עבירות מין כלפיהם. הנאשם לא רק אסף והפיץ חומר פדופילי, אלא יצר קשר באופן ישיר עם קטינה מתחת לגיל 16".
עוד נכתב כי "חרף העובדה שמדובר ב'מגע וירטואלי' נשקפת מהנאשם מסוכנות רבה, שכן דווקא המרחב הווירטואלי סיפק לנאשם כר פעולה בחסות האנונימיות למימוש יצריו המיניים".
סנגורו של הנאשם, עו"ד אייל אביטל, מסר בתגובה: "מדובר בהאשמות חמורות. יחד עם זאת צריך לזכור כי המשטרה חקרה ביסודיות את מרשי ולא מצאה בדל של ראיה כי נפגש עם ילדה או פגע בילדה, מלבד התכתבויות, חמורות ככל שיהיו. אנחנו נפעל על מנת שהוא יוכל לקבל את השיקום הראוי".