סאמר חטיב, קרוב משפחתו של מנכ"ל עיריית קלנסווה עו"ד אשרף חטיב שנורה אמש, אמר היום (א') לאולפן ynet כי אינו יודע מה הרקע לירי או אם אשרף היה מאוים. בעוד המנכ"ל מאושפז במצב קשה בבית החולים בילינסון וקרוב משפחתו טוען: "אנחנו מרגישים שאין ביטחון, אני מפחד שהילדים שלי ייצאו לרחוב".
חטיב, בן 48, היה אמש בבית קפה בעיר ולפי עדי ראייה, קיבל שיחה ויצא לרכבו. כשהחל לנסוע, נורה לעבר המכונית צרור יריות. מצבו הוגדר תחילה אנוש, בלילה הוא עבר ניתוח והבוקר ניתוח נוסף. הוא עדיין מורדם ומונשם.
סאמר, שביתו לא מרוחק מזירת ניסיון הרצח, סיפר כי אשרף הוא "בן אדם שטוב עם כולם וכולם אוהבים אותו. הייתי המום ממה שקרה. צליל צרור היריות שנורה אתמול עדיין אצלי באוזן. פחדתי והלב שלי דפק.
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיבמנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב
"קודם כל אנחנו מגנים את כל האירועים האלו ואנחנו מקווים שיהיה שלום וביטחון", הוסיף סאמר. "אני לא יודע מה הרקע והאם הוא היה מאוים. זה לא צריך להיות, אנחנו בני אדם, כולם משפחה, כולם בני עיר אחת, מכירים אחד את השני. צריך ביטחון פה ולא צריך את כל הבלגן הזה, זה מיותר".
בחברה הערבית, הוא הדגיש, מרגישים שאין ביטחון. "אני מפחד שהילדים שלי ייצאו לרחוב. אנחנו בבעיה בקלנסווה ובמגזר הערבי בכלל וזה דבר חמור מאוד".

סאמר חטיב הצביע בריאיון לאולפן ynet על בית של אחייניתו שלדבריו רק לפני שבוע היו בו חילופי אש. "צלצלו אליי אחרי היריות ותוך עשר דקות הגעתי לפה. היה מרדף ואחד ירה על השני, לא יודע מה קרה. היו צרורות של יריות, תסתכל על החלונות איך הכול יריות. שם חדר שינה של ילדה, תינוקת, שהכדור עבר לה מעל הראש. כדור בכניסה של הבית, תאר לעצמך איזה פחד. תאר לעצמך ילדים שמשחקים בחצר ואין ביטחון. לאן הגענו? צריך פתרונות מהשורש".
הוא תיאר מצב עגום בחברה הערבית ודרש מהממשלה לפעול: "במגזר הערבי אין ביטחון, אין שלום. כולם אזרחי מדינת ישראל, זו מדינה דמוקרטית. המגזר הערבי מרגיש כמו אויב. תסתובב בכל היישובים בחברה היהודית, תראה איזה ביטחון יש להם, איזה גינות ופארקים. אין לנו כלום. הילדים שלנו לא יודעים לאן ללכת. כל זה גורם לאלימות, אין מגורים, צעירים צריכים להתחתן ואין להם בתים, הרבה דברים במגזר הערבי הרוסים. צריך לעבוד ולעשות תוכנית בשביל לצאת מהבור הזה.
"אומרים לנו תרבות ערבית ונקמה ולא יודע מה. יש מזה", הוסיף, "אבל גם הממשלה צריכה לעשות עבודה בסיסית. צריך לגמור את כל האלימות הזו".
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב נורה ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב נורה ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
מכוניתו של חטיב בזירת הירי
חטיב, נשוי ואב לבן ובת, הוא מנכ"ל העירייה השני שנורה בקלנסווה. לפני כעשור נרצח ביריות מנכ"ל העירייה ויאם זמירו. במקרה אחר הונח מטען ברכבו של חבר מועצה.