לפני שבועיים הודתה המשטרה כי הפיצה פוסט מעמוד שהתחזה לאחד מארגוני המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך זה לא מנע מחברת הכנסת אוסנת מארק (הליכוד) להקריא אותו פעם נוספת בוועדת המדע והטכנולוגיה ולטעון בתוקף שלא מדובר ב"פייק ניוז".
בדיון, שכותרתו הייתה "חסימות אנשי ימין בפייסבוק", ציטטה מארק מהפוסט השקרי שקרא למפגיני "קריים מיניסטר" להצטייד בגז מדמיע ובשוקרים חשמליים כדי לפגוע בשוטרים. חברי הכנסת שנכחו בדיון מחו בפני מארק ואמרו לה כמה פעמים שמדובר בעמוד מתחזה, אולם היא השיבה כי "אני מצטטת את מה שכתוב".
3 צפייה בגלריה
אוסנת מארק
אוסנת מארק
אסנת מארק
(צילום: גיל יוחנן )
3 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
הפוסט מהעמוד המתחזה
מארק טענה בתוקף שפייסבוק חוסמת גולשים עם דעות ימין בעוד שהעמוד של קריים מיניסטר (שכאמור, התגלה כמזויף) לא נחסם, וטענה כי הרשת החברתית פועלת מתוך אג'נדה. "עונת הציד של הימנים החלה. לא יכול להיות שפייסבוק תחסום אנשים עם דעות מסוימות, וכשאני מקריאה לא פייק ניוז - הדף של קריים מיניסטר לא נחסם. עכשיו תגידי לי פייסבוק הגדולה, שדואגת לחופש הביטוי ולאיזון, לא יכולת לחסום את 'קריים מיניסטר'? מה היא כן עשתה? היא חסמה את דרור סופר ואנשי ימין אחרים"
יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה (כחול לבן), קראה לעברה שהיא "מביאה דברים שהם פייק ניוז", ומארק דרשה ממנה לחזור בה מהדברים. "התחלנו עם האיומים?", שאלה קאבלה, ומארק ענתה שוב: "את לא תגידי שאני אומרת פייק ניוז. אני מציעה לגברתי להתנהג בצורה ממלכתית כיו"ר הוועדה".
רק לאחר הדיון חזרה בה מארק מהדברים ומסרה: "כמי שנלחמת בפייק ניוז אודותיי, אני מבקשת להבהיר כי הציטוט של ארגון הבלע שהקראתי היום בדיון על חסימת חשבונות הפייסבוק הוא פייק", כתבה בהבהרה שפורסמה רק טוויטר. "לא ידעתי ולא הקראתי אותו מתוך ידיעה שהוא שקרי אך כשהובהרה לי עמדת המשטרה בעניין - אני מבקשת לחזור בי. זה לא משנה כהוא זה את תכלית הדיון שהתקיים". מארק חסמה את האפשרות להגיב על הציוץ.

ארגוני המחאה: "מעיד על רמת ההכנה שלה לדיונים"

מארגון קריים מיניסטר, שמארק יצאה נגדו, נמסר כי "אסנת מארק היא חברה בכירה בארגון הפשע של נתניהו שלא מפספסת אף הזדמנות להסית נגד המפגינים. בין אם הגברת מארק משקרת ביודעין ובין אם היא הוטעתה, הדבר מעיד על רמת ההכנה שלה לדיוני הכנסת. קשה שלא לתהות כיצד היא תתנהל בדיוני הוועדה החשובה למינוי שופטים. אנו דורשים מהגברת מארק לחזור בה מיד מדברי הבלע ומההשמצות כלפינו וקוראים לה להסכים להסיר את חסינותה ולהתמודד בבית המשפט נגד הטענות נגדנו אם היא אכן מתעקשת שמדובר בפרסום אמין".
3 צפייה בגלריה
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון ראש הממשלה בבלפור ירושלים
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון ראש הממשלה בבלפור ירושלים
מפגינים נגד נתניהו
(צילום: טל שחר)
בדגלים השחורים ציינו כי "בשבוע בו מדינת ישראל מציינת 25 שנים לרצח רבין, שהיה תוצאה של מסע הסתה קשה בניצוחו של נתניהו, מגיעה ח"כ מארק וממשיכה את מכונת ההסתה של בנימין נתניהו. היד על ההדק שירצח את המפגין בקרוב נמצא בדברים של ח"כ מארק וחבריה".
מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר כי "ארגון הפשע מבלפור שוב מפעיל את חייליו ושולח אותם להפיץ עלילות דם תוצרת מדגרת הפייק ניוז שהשתלטה כאן על השיח. מאסנו בתרבות השקר של הפוליטיקאים ובהסתה משולחת הרסן וחסרת האחריות שמביאה מדי יום לפגיעה פיזית במפגינים".