גורם בטהרן אמר היום כי איראן עצרה כמה מהמעורבים בהתנקשות במדען הגרעין הבכיר, מוחסן פחריזאדה. האיש שכונה "אבי הפצצה האיראנית" חוסל בסוף נובמבר ליד טהרן, בהתנקשות שמיוחסת לישראל.
חוסיין אמיר-עבדולחיאן, יועץ ליו"ר הפרלמנט האיראני, אמר לסוכנות הידיעות ISNA: "מבצעי ההתנקשות הזאת - שחלקם זוהו ואפילו נעצרו על ידי שירותי הביטחון - לא יחמקו מהדין". אחרי ההתנקשות טען המשטר האיראני שגורמי אופוזיציה מעורבים בחיסול. היועץ האיראני הוסיף: "האם הציונים היו יכולים לעשות את זה לבדם ללא שיתוף פעולה, למשל, של שירות המודיעין האמריקני או של שירות אחר? בוודאי שלא".
לפי כשבוע הודיע משרד ההגנה האיראני כי בטהרן "הצליחו להגיע לקצה חוט בנוגע למבצעים של פעולת החיסול". עוד קודם לכן טענה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כי מדען הגרעין חוסל באמצעות מכונת ירייה שהופעלה בשלט רחוק. פחריזאדה נהרג ב-27 בנובמבר בזמן שנסע במכוניתו עם רעייתו ושומרי הראש שלו.

2 צפייה בגלריה
זירת החיסול בטהרן
זירת החיסול בטהרן
איראן מבטיחה: "מבצעי ההתנקשות לא יחמקו מהדין"
סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן, עלי פדווי, אמר שלשום שבזמן החיסול אשתו של פחריזאדה הייתה צמודה אליו - ולמרות זאת לא נפגעה כלל. פדווי ציין: "במקום נשתלה מצלמה מתקדמת שנעשה בה שימוש לזיהוי הפנים של פחריזאדה".
לדבריו, "הכדורים פגעו במדען וחיסלו אותו, וכל זאת בוצע באמצעות כלי נשק שנשלט מרחוק". הוא ציין כי חרף העובדה שאשתו הייתה במרחק של 25 סנטימטרים ממנו "היא לא נפגעה כלל". הוא טען כי יחד עם המדען היו 11 שומרי ראש ברגע התקיפה.
מכונת ירייה שנשלטה מרחוק הוצבה על-גבי רכב מסחרי קטן מדגם "ניסאן", שעמד במרחק של כ-150 מטרים מרכבו של פחריזאדה. לאחר מכן פוצץ רכב ה"ניסאן" בהפעלה מרחוק. מחקירה ראשונית עלה כי בעלי רכב ה"ניסאן" עזב את איראן לפני שנה, ב-29 בנובמבר 2019.