2 צפייה בגלריה
עאידה אבו חוסין
עאידה אבו חוסין
עאידה אבו חוסין
בתום חקירה סמויה, עצרה אתמול (יום א') המשטרה שלושה חשודים ברצח של עאידה אבו חוסין (47) מג'ת שנורתה למוות באוקטובר בבאקה אל-גרבייה. השלושה הם בני 50, 38 ו-28, תושבי באקה אל-גרבייה, כפר קרע וג'ת (בהתאמה). מעצרם של השלושה הוארך עד 20 בינואר, הם נעצרו במהלך חקירה שנוהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה ובשיתוף היחידה המרכזית במחוז חוף.
עם היוודע דבר המעצר, נשמעו קולות בחברה הערבית שהביעו קורת רוח מהמהלך: "טוב שהמשטרה עצרה את החשודים ברצח. צריך להטיל עליהם את העונשים הקשים ביותר ולא לוותר. אם זה יימשך כך - אחוזי הפשיעה יירדו". עוד אמרו: "אנחנו מחכים שהמשטרה תמסור את חומרי החקירה כדי שיוגשו כתבי אישום".
בנה של אבו חוסין אמר: "כאב לנו מאוד אחרי הרצח. לא ציפינו שהירי יגיע לאימא. כל חייה עבדה והתאמצה כדי שלא יחסר לנו דבר. איבדנו את הפרח של הבית. רק חצי שנה לפני הרצח היא הפכה לסבתא ושמחה מאוד. לצערי, היא לקחה איתה את השמחה הזו והכאב העמוק נשאר איתנו".
2 צפייה בגלריה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
עאידה אבו חוסין וזירת הרצח

הוא הוסיף: "ביום הרצח דיברתי איתה בטלפון. היא אמרה לי, 'ברגע שתגיע הביתה תעדכן אותי כי אני רוצה להכין ארוחת ערב כדי שנאכל יחד. כשהיא ירדה מהרכב - פגעו בה שני קליעים שגדעו את חייה למרות שהיא לא הייתה המטרה. אחרי הרצח נאלצנו לעזוב את הבית. חששנו לחיינו".
בתוך כך, בפעילות מבצעית של שוטרי תחנת טייבה בפיקודו של סגן-ניצב אלעד קליין ברחבי העיר נתפסו אמצעי לחימה שונים, בהם אקדח, מחסניות ותחמושת רבה. כמו כן, נתפסו שני רימוני הלם. במשטרה אמרו כי "התפיסה הזו מצטרפת לעשרות תפיסות של אמצעי לחימה בלתי חוקיים בחברה הערבית, משטרת ישראל תמשיך במאבק הנחוש והבלתי מתפשר בתופעת אמצעי הלחימה המוחזקים שלא כדין".