הטרגדיה בטייבה: הרצח של ופאא ג'והר, ומעצר בעלה בחשד לרצח, בעלה התקבלו בהפתעה בקרב חבריהם ובני המשפחה: "הם חיו חיים טובים ביחד, לא הרגשנו שהייתה להם בעיה או סכסוך. כולם מופתעים מכל מה שקרה".
3 צפייה בגלריה
הנרצחת עם בעלה ויליהם
הנרצחת עם בעלה ויליהם
ופאא ג'והר עם בעלה ושתי בנותיהם
(צילום: אתר "אל-ערב")
"היא הייתה אישה צנועה ומכובדת וחיה למען הילדה שלה", סיפרו חבריה. "זה מה שהיה חשוב לה".
עווד כתאני, אביה של ופאא ותושב נזלה בשטחים אמר ל-ynet: "הבת שלי הוכתה לעיני הילדה שלה. כשהיא ראתה את האבא דוקר את ופאא היא יצאה החוצה והתחילה לצעוק עד שהגיעו שכנים". הוא טען: "הייתי אצלה לא מזמן, היו להם בעיות".

3 צפייה בגלריה
עווד כתנאי אביה של ופאא ג'והר שנרצחה ע"י בעלה בטייבה
עווד כתנאי אביה של ופאא ג'והר שנרצחה ע"י בעלה בטייבה
עווד כתנאי אביה של ופאא ג'והר

במשך 16 שנים ניסו ופאא ובעלה להיכנס להריון, עד שלפני חמש שנים נולדו לשניים תאומות. לפני שנתיים נפטרה אחת הילדות.
"יש לי תחושה מאוד מאוד טובה ושמחה שנולדו לנו שתי ילדות כמו פרח", אמרה ופאא לאחר הלידה "היה לי כל הזמן משעמם, אבל עכשיו אנחנו עם שתי ילדות שהפכו לנו את החיים. אני קוראת לכל מי שעובר בעיות פוריות לא להתייאש ולהמשיך בטיפולים עד הסוף".
בעלה אמר באותו הזמן: "שתי הילדות שלי הם כמו אוצר. הם גרמו לי לשכוח את כל התקופה הקשה שעברה עליי. מספיק שאני חוזר לבית ורואה את החיוך על הפנים שלהן. חיכיתי לזה הרבה זמן".
המעצר של הבעל בחשד שרצח את אשתו הכה את השכנים בתדהמה. "אני עדיין לא מעכל את המקרה. הבעל היה אדם טוב שאהב לעזור והיה בקשרים טובים עם כולם. אני מאמין שהתמונה תתברר בהמשך. חבל מאוד שזה הסתיים ברצח ולא בפתרון".
3 צפייה בגלריה
אישה נרצחה בידי בעלה בטייבה
אישה נרצחה בידי בעלה בטייבה
זירת הרצח בטייבה
ופאא היא האישה השמינית שנרצחה בחברה הערבית מתחילת 2020, השלישית שנרצחה בעיר טייבה.
הראשונה היא נסרין ג'בארה שנורתה למוות בתוך רכב כשנסעה למקום עבודתה. המשטרה עצרה את שני אחיה, אך לאחר שבועיים הם שוחררו בגלל חוסר בראיות וכעת אין עצורים או חשודים.
המקרה השני הוא הרצח של תמאם ג'באלי, בשנות ה-80 לחייה, שנורתה בעת שישבה בסלון ביתה. לא דווח על מעצרים של המשטרה בעקבות אירוע הירי.
תושבים בטייבה מתחו ביקורת על כמות מקרי הרצח בעיר: "לא יכול להיות שמתרחשים בטייבה שלושה מקרים של רצח נשים ולא נוקטים בצעדים. למה כולם שותקים ולא עושים כלום? עלינו לצעוק ולכעוס, אחרת הרציחות יימשכו".