האקרים צפון קוריאנים ניסו לפרוץ למחשבים של חברת התרופות האמריקנית פייזר, כדי לגנוב מידע על החיסון שפיתחה לקורונה. כך דיווחה היום (ג') סוכנות הביון בדרום קוריאה.
צפון קוריאה המבודדת והענייה סגרה את גבולותיה בינואר שעבר, כדי למנוע מהמגפה להגיע אליה. השליט קים ג'ונג און התעקש שבמדינה טרם אובחנו נדבקים בנגיף – למרות שמומחים זרים מטילים ספק בטענה הזאת. החודש פורסם שצפון קוריאה ביקשה לקבל חיסונים לקורונה, ותקבל מתוכנית החיסונים העולמית COVAX, שמבטיחה שחיסונים יגיעו גם למדינות עניות, 1.992 מיליון מנות של החיסון שפיתחה חברת אסטרה-זניקה.
2 צפייה בגלריה
צפון קוריאה חיסון לקורונה אילוס אילוסטרציה
צפון קוריאה חיסון לקורונה אילוס אילוסטרציה
צפון קוריאה ביקשה חיסונים לנגיף, למרות שהצהירה שיש לה "0 נדבקים"
(צילום: shutterstock)
הא טאה-קאונג, מחוקק דרום קוריאני, סיפר על תדרוך שערך שירות המודיעין הלאומי לפרלמנט. לדבריו המודיעין "תדרך אותנו שצפון קוריאה ניסתה להשיג טכנולוגיה שקשורה לחיסון לקורונה ולטיפול בנגיף" באמצעות פריצה למחשבי פייזר. המודיעין דיווח שהוא סיכל ניסיון של פיונגיאנג לפרוץ למחשבי חברות דרום קוריאניות שמפתחות חיסונים לקורונה.
לצפון קוריאה יש צבא האקרים שכולל אלפי אנשים. הם אחראים למתקפות סייבר נגד חברות, מוסדות ומכוני מחקר בדרום קוריאה ובשאר העולם. אשתקד ניסו ההאקרים לפרוץ למערכות של תשע חברות תרופות לפחות, בהן ג'ונסון אנד ג'ונסון, אסטרה-זניקה ונובהווקס. לפי הערכות ההאקרים הצפון קוריאנים ניסו לגנוב מחברות התרופות מידע שיאפשר לארצם לפתח חיסון בעצמה, לסחור במידע כזה או לסחוט את החברות.
2 צפייה בגלריה
צפון קוריאה מצעד צבאי קים ג'ונג און
צפון קוריאה מצעד צבאי קים ג'ונג און
קים ג'ונג און. התעקש שהמגפה לא הגיעה לצפון קוריאה
(צילום: EPA)
לפני שבוע קבע דו"ח של האו"ם ש"צבא ההאקרים" של צפון קוריאה גנב ב-2019 וב-2020 מאות מיליוני דולרים באמצעות מתקפות סייבר בעולם, וכי הכסף נוצל למימון תוכנית הגרעין והטילים הבליסטיים של המדינה הקומוניסטית המבודדת.
צפון קוריאה תולה תקוות רבות בהאקרים שלה, ומאמינה שהם מסוגלים להקטין את הנזק שגורמות הסנקציות הבינלאומיות, שמגבילות משמעותית את המסחר עם המדינה.