בלונים, טקסים והתרגשות כמו ב-1 בספטמבר: אחרי 67 ימים בבית, שבו הבוקר (יום ג') תלמידי כיתות ה'-ו' לבתי הספר. "אני מאוד מתרגשת לחזור", סיפרה בריאיון לאולפן ynet מורן אלג'ם - תלמידת כיתה ו' בבית הספר רקפות בקריית ביאליק. "כל היום להיות ב'זום' זה ממש לא כיף".
בהתאם להחלטות קבינט הקורונה, תלמידי כיתות ה'-ו' שבו ללמידה בבתי הספר בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים לפחות שלושה ימים בשבוע. במקביל, הקבינט אימץ הלילה את המתווה של שר החינוך יואב גלנט לפתוח בהדרגה את כל מוסדות החינוך ביישובים עם נתוני תחלואה נמוכים. בהתאם לכך, תלמידי כיתות י'-י"ב ישובו לבתי הספר ביום ראשון הקרוב, ותלמידי ז'-ט' יחזרו ללימודים שבוע לאחר מכן.
1 צפייה בגלריה
בית הספר יצחק שדה
בית הספר יצחק שדה
בית ספר יצחק שדה בכפר סבא. תלמידי כיתות ה'-ו' חזרו
(צילום: ליהי קרופניק)
"התגעגעתי לכיתה, לחברים, אתה באמת רואה אחד את השני ולא דרך המחשב", סיפרה בהתרגשות מורן אלג'ם מבית הספר רקפות. אילי שוורץ, אף הוא תלמיד כיתה ו' במוסד החינוכי בקריית ביאליק, אמר: "הצלחתי להיפגש קצת עם חברים בתקופה הזאת, היינו הרבה ב'זום'. אני שמח להיות עם החברים ועם המורה בכיתה ולא דרך המחשב".
גם שון חרנס, חברם לספסל הלימודים, נשמע מרוגש הבוקר. "התגעגעתי לבית הספר. לא פגשתי אף אחד מהחברים, וגם היה קשה ללמוד ב'זום'. יש פער וקושי בלמידה בצורה הזאת. הכי התגעגעתי ללימודים באנגלית. התגעגעתי גם למורות, לחברים, לכולם".

"כמובן שיש חששות"

את פני התלמידים קידם שער שכולו עוטר בבלונים ושלטי ברכה. מנהלת בית הספר, לימור לוי, אמרה שהיא נרגשת יותר מהתלמידים: "זו היערכות לא פשוטה. זו כבר לא תקופת הקורונה אלא שגרת הקורונה, אנחנו עושים הכול על פי כל המתווים הנדרשים כדי שהתלמידים יישארו בטוחים.
"כמובן שיש חששות, גם לנו אנשי הצוות החינוכי, גם להורים בוודאי, אבל אנחנו באמת עושים את ההפרדה הטובה ביותר האפשרית. אבל זה חיוני שהתלמידים יוכלו לשוב ללמוד בכיתות ולהיפגש עם חבריהם ועם הצוות החינוכי".
קייטין ג'רבי, מחנכת כיתה ה' 1, פתחה את הבוקר בשיחה עם התלמידים על תחושותיהם. אחת התלמידות סיפרה שכבר אינה רגילה ללוח הגדול בכיתה. תלמיד אחר אמר כי הוא נרגש במיוחד לחזור שכן הוא חדש בבית הספר ועדיין לא הספיק להכירו כראוי.
"למרות שהלמידה ב'זום' עובדת, אין תחליף לקשר עין בין המורה לתלמיד", אמרה ג'רבי. "קשה לי לראות את הכיתה חצי ריקה. למרות שלכאורה יותר טוב ללמד תלמידים מועטים, הייתי שמחה לראות שוב את כולם ביחד".
בכיתות ה'-ו' ברחבי המדינה יש בסך הכול כ-300 אלף תלמידים. רק חלקם חזרו כמובן היום ללימודים, השאר ישובו לבתי הספר בהתאם להשתייכותם לקפסולות. בכמה רשויות מקומיות החליטו לאפשר חזרה של תלמידים בשכבות אלה למוסדות החינוך למשך ארבעה וחמישה ימים בשבוע.
ראש העיר כפר סבא רפי סער אמר בהתייחסו לנושא כי "כפר סבא היא עיר ירוקה וערוכה לפתוח את כלל מערכת החינוך, באופן מיידי. הודות להיערכות והתגייסות של צוותי החינוך אנו מנהיגים מתווה לימודים נרחב בכל השכבות. אני מודה לשר החינוך גלנט שמבקר אותנו זו הפעם השנייה, ומברך אותו על ההחלטה שהתקבלה אמש בקבינט, שהיא לטובת ילדי ישראל שנמצאים בראש מעייננו".