1 צפייה בגלריה
שרון אלרעי ויולי אדלשטיין
שרון אלרעי ויולי אדלשטיין
ד"ר אלרעי והשר אדלשטיין
(צילום: אבי מועלם)
שוב מתיחות בצמרת משרד הבריאות: כמעט חודשיים אחרי התפטרותה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, פתח השר הממונה יולי אדלשטיין חזית נגד מחליפתה, ד"ר שרון אלרעי. הסוגיה שבמחלוקת: התנגדות השר לפתיחת מעבר הגבול לסיני.
ד"ר אלרעי, שנכנסה לתפקידה הבכיר בסוף יולי, שלחה ביום ראשון מכתב לשר הפנים אריה דרעי, וציינה בפניו כי אין מניעה לפתוח את מעבר טאבה בדרך לסיני. "ניתן לאפשר פתיחת מעבר הגבול עם סיני לנוסעים ישראלים, בכפוף לכניסתם לבידוד במשך שבועיים עם חזרתם".
ראש שירותי בריאות הציבור הוסיפה במכתב לשר דרעי כי "סיני מחולקת לשני חלקים: צפוני ודרומי. על החלק הדרומי בסיני, שבו מרוכזים החופים והתיירים, הממשל הכריז כשטח 'חופשי מקורונה'. בפועל, המקרים המדווחים שם מעטים, והם מפוזרים גאוגרפית". עם זאת, ד"ר אלרעי הדגישה כי "לא ניתן לשלול את האפשרות שמדובר בתת אבחון ותת דיווח מצד מצרים".
ואולם, השר אדלשטיין הודיע היום כי הוא מתנגד להמלצה על פתיחת הגבול לסיני וביקש מאנשי המקצוע להכין חוות דעת מקצועית חדשה במקום חוות הדעת של ד"ר אלרעי, שיצאה לטענתו ללא היוועצות עמו.

אחרי ששר הבריאות ביקש אתמול לקבל בהבנה את ההחלטה שהתקבלה שעות ספורות לפני פתיחת השנה למנוע לימודים ביישובים "אדומים" עם נתוני תחלואה גבוהים בקורונה, אמרה היום ד"ר אלרעי בריאיון לאולפן ynet כי "אין ספק שהמהלך שקרה ברגע האחרון הוא לא האופציה הכי מוצלחת, ובהחלט צעד שהיה צריך להיעשות הרבה לפני".
ד"ר אלרעי הוסיפה: "אני מקווה שלהבא לא יקרו עוד דברים כאלה, לא באישון לילה ולא בהרגשה שזה בחטף אלא באמת ברגע שמופעלת תכנית הרמזור, הערים יידעו באיזה צבע הן, יידעו את המגמה שלהן, יידעו לאן הם הולכים, אבל זה מה שקורה כשיש תכנית רמזור שמתעכבת ומתעכבת באישור שלה ובסוף מגיעה פתיחת שנת הלימודים".