סטאז'רים בתקופת הקורונה | מיוחד
(צילום: חגי דקל, שחר גולדשטיין ורועי עידן, עריכה: תמר אברהם)

בית החולים בילינסון הוא המבוקש ביותר לסטאז' – ובתי החולים בפריפריה בתחתית. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (ה') ומשקפים את ההגרלה שהתקיימה אתמול.
על פי הנתונים, יותר מ-15 אחוזים מהסטאז'רים בוגרי האוניברסיטאות הישראליות ביקשו לעשות את הסטאז' שלהם בבילינסון. למקום השני בהעדפות הסטאז'רים הגיע בית החולים מאיר בכפר סבא ולאחר מכן איכילוב, שיבא ואת החמישייה הראשונה סוגר בית החולים רמב"ם בחיפה. בתחתית הרשימה: בית החולים פוריה בטבריה, זיו בצפת, ולניאדו בנתניה.
2 צפייה בגלריה
עדן עמיאל
עדן עמיאל
סטאז'רים בקפלן, ארכיון. "מעדיפים להיות במרכז"
(צילום: חגי דקל)
"זה הישג אדיר ואמירה משמעותית של דור העתיד של רופאי ישראל על בילינסון", אמר ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין-בילינסון. "מחמאה גדולה להיות נבחרים ומשקף עבורנו במימד נוסף את האיכויות של בילינסון ברבדים השונים. הישגים אלו נבנו בעמל רב, שנים ארוכות של חינוך, הטמעה, דוגמא אישית וערכי יסוד שלאורם בית החולים פועל".
ד"ר וירטהיים הוסיף: "בית החולים שם דגש על למידה מתמדת על מנת לספק את הרפואה הטובה והמתקדמת ביותר בישראל. הדגש שאנו שמים על לימוד הן של הסטאז'רים והן של כלל הצוות הרפואי, מוביל את בילינסון להיות חוד החנית של הרפואה הישראלית".
ד"ר מאור ממן, סגן מנהל בילינסון ואחראי תחום סטאז'רים, הוסיף: "כמי שהיה בעצמו סטאז'ר בבילינסון לפני 23 שנים ואחראי היום על תוכנית ההכשרה שלהם, אני יודע כמה חשוב לתת לסטאז'רים הרגשה שהם חלק משמעותי מהצוות הרפואי כבר בשלבי ההכשרה הראשונים שלהם וכמה חשובה ההקשבה לצרכים האישיים של כל אחד ואחת מהם".
מהנתונים שפורסמו הערב עולה כי העדפות הסטודנטים מראות שלמרות התמריצים לעבודה בבתי החולים בפריפריה – רובם המכריע עדיין מעדיף להישאר באזור המרכז. "העניין הוא הסטאז'רים, לא בתי החולים", אומר בכיר במשרד הבריאות. "מי שבסוף מגיע לבתי החולים בפריפריה נהנה ואפילו מברך, אבל כולם רוצים להיות במרכז".
2 צפייה בגלריה
ד"ר איתן וירטהיים
ד"ר איתן וירטהיים
"הישג אדיר ואמירה משמעותית של דור העתיד". ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין-בילינסון
(צילום: שלומי יוסף)
הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל מסר כי "אנחנו גאים בבתי החולים באזור שלנו, ורואים בנתונים עדות לצורך בחיזוק המקצועי של בתי החולים באזורנו. כך המליצה ועדת גרוטו כבר ב-2016, אבל המלצותיה נשארו בעיקר על הנייר. כפי שכתבנו בדו"ח שהוצאנו על העשור האחרון במצב הבריאות בגליל, אנחנו קוראים להתייחס לבתי החולים באזורנו באופן הוגן – מה שנדרש לבית חולים בצפון הוא יותר ממה שנדרש לבית חולים במרכז".
עוד מסרו בפורום כי "התייחסות הוגנת תחזק את פיתוח השירותים ותבטיח טיפול בתושבי הצפון באזור שלנו בלי לטרטר אותם למרכז הארץ לטיפולים. אנחנו רואים בבוגרי רפואה שגדלו ולמדו באזור הצפון פוטנציאל לחזק את מערכת הבריאות באזור, ושמחים שתרמנו לכך עם הפקולטה לרפואה בצפת".
"בטווח הארוך, תוכנית משרד הבריאות להצמחת העתודה הרפואית מתוך האזור היא צעד נכון בדרך לחיזוק המערכת יחד עם כלל הכוחות הפועלים באזור – בתי החולים, מרפאות בקהילה, אקדמיה וחברה אזרחית".