ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, דנה הבוקר (שני) בהשבת ענפי הספורט השונים לפעילות והגדרת חדרי הכושר והסטודיו כחיוניים - ולא הגיעה להחלטה. בדיון הסוער אמרה שאשא ביטון לנציגי ענף הכושר כי "משרד הבריאות לא סופר אתכם, הדיון לא מתקדם לשום מקום". ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה בדיון אחר לנושא פתיחת חדרי הכושר ואמרה כי "כרגע צריך להבין שאי אפשר לפתוח, כשאנחנו מכפילים את מספר החולים ביום כל שבועיים".
בפתח הדיון שאלה שאשא ביטון "איך קורה שהנציגות הבכירה של משרד הבריאות מפחדת להגיע לוועדה ולתת תשובות לאנשים שנמצאים כאן? אם הם כל כך ברורים, נשמח שיסבירו את ההיגיון מאחורי ההחלטות שלהם, אבל כנראה שאין". ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) אמר כי "נמשיך לעשות דיון אחר דיון עד שנקבל את התשובות ואת הפתרון כי אין סיבה אפידמיולוגית לכך שסגרו את כל הענף, כולם הודו בכך אבל משום מה הענף ממשיך להיות סגור למרות שהוא חיוני".
4 צפייה בגלריה
מחאת ענף חדרי הכושר מול הכנסת
מחאת ענף חדרי הכושר מול הכנסת
הפגנה של ענף חדרי הכושר מול הכנסת לפני כשבוע
בועז הרמן, מנכ"ל עמותת איל"ן, דיבר על בעלי המוגבלות שזקוקים לאימוני הספורט בכלל ולרכיבה הטיפולית בפרט. "אנחנו חושבים שאחרי עשרה חודשים במשבר יש תוצאות, הנתונים נמצאים ולא צריך לנחש. אז אם עושים טעות כשלא יודעים אז מילא, אבל כשההשלכות כבר על השולחן, להמשיך להשאיר את המקומות האלו סגורים זה פשע. אנחנו דורשים שיחזירו את מרכזי השיקום והספורט לפעילות לפני שיהיה מאוחר מדי".
ח"כ שאשא ביטון פנתה לנציג משרד הבריאות ד"ר אריק האס: "מותר פעילות בחוץ? בואו נגדיר אותה. מותר טניס? בשבוע שעבר אמרת בצורה מפורשת שאתה לא רואה סיבה למנוע את משחקי הכושר ולא רואה סיכון להדבקה במסגרת טניס אבל צריך לבדוק את זה. בדקת את זה?". ד"ר האס לא הגיע לדיון עם תשובות והבהיר כי משחק טניס זה לא כמו פתיחת חדרי הכושר. לאחר מכן פנתה שאשא ביטון לאביחי שגב, אחראי המדיניות בלשכת מנכ"ל משרד הבריאות, שאמר כי לא רק משרד הבריאות קובע, אלא גם הממשלה.


"אני רוצה שתגיד לי אתה אם יש היגיון בזה שחוות טיפוליות לא פועלות? יש חווה טיפולית מאושרת לנכי צה"ל, חוות אחרות לא, למרות שהן פעולות באותם תנאים. בריכה טיפולית גם לא פתוחה, נשמע לכם הגיוני?", אמרה שאשא ביטון ולא קיבלה מענה.
4 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
"זה נשמע לכם הגיוני?". שאשא ביטון
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
חברת הוועדה ח"כ אימאן חטיב (הרשימה המשותפת) זעמה: "שוב ושוב אנחנו לא מקבלים תשובות, כל הנושא של הספורט הטיפולי זה לא עניין של רצון טוב, אלא של בריאות ומי שצריך לתת את הדעת על כך זה משרד הבריאות. הם אומרים שהממשלה מקבלת את ההחלטות אבל הם מקבלים על סמך הגורמים המקצועיים שזה משרד הבריאות. לא יכול להיות שאנחנו נותנים לספורט תחרותי להתקיים אבל מונעים מהספורטאים להגיע לאימונים. נותנים פה חצאי פתרונות. מצד אחד הממשלה רוצה שהמשק ימשיך לפעול, מצד שני סוגרים את כולם בתירוצים עלובים בלי היגיון".
אביחי שגב, נציג משרד הבריאות אמר כי "בריכות השחייה פתוחות לילדים ולספורטאים מקצועיים. דיברנו עם משרד הבריאות שנפתח את הבריכות במתווה מסוים בהמשך". שאשא ביטון שאלה בכעס "מתי? עוד מעט כבר יהיה פה נגיף חדש, אנשים לא עומדים בזה, מתי תפתחו? אני מוכנה שתסבירו ואם יש היגיון בדברים אני אקח צעד אחורה, אבל אני לא מקבלת תשובה הגיונית". שגב השיב: "במשרד הבריאות בהתאם לנתונים הנוכחיים לא רוצים לפתוח דברים נוספים אבל יש נכונות לבחון מקרים נקודתיים. אנחנו כבר נמצאים בקרוב ל-2,000 חולים ביום". ד"ר אריק האס ממשרד הבריאות אמר כי "אנחנו מאמינים שתוך חודשים ספורים המשק יוכל לחזור לפעילות מלאה אבל חבל עכשיו להסתכן בעלייה נוספת בתחלואה".
4 צפייה בגלריה
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
"אנחנו קשובים לכולם". ד"ר שרון אלרעי-פרייס
(צילום: לע"מ )
ח"כ שאשא ביטון שאלה האם "אנחנו על סף קריסה בבתי החולים? כי זו הייתה הסיבה לסגירה בפעם הקודמת". ד"ר האס השיב שלא. יו"ר הוועדה שאלה "אז למה? מה הסיבה, מה אני אמורה לענות לאנשים שמבקשים ממני להחזיר להם את חדרי הכושר בשביל הבריאות שלהם?". נציג משרד התרבות והספורט, יואב רם אמר כי "לדעתנו בהחלט אפשר להמשיך ולפתוח את עולם הספורט, אין ספק שזה תורם לבריאות ולחיים, אנחנו לא מכירים שזה גורם לתחלואה גבוהה".
רו"ח סטלה וינשטיין, שייצגה את ענף הכושר בדיון, צעקה על ד"ר האס: "תגיד אתה רציני? כמה זמן זה יימשך? אתה מקבל את המשכורת שלך? כי אנחנו לא! יש סוף לכל הדבר הזה". שאשא ביטון ביקשה מוינשטיין לצאת ואמרה כי "הדיון הזה לא מתקדם לשום מקום. משרד הבריאות לא סופר אתכם. צריך לפנות ליועץ המשפטי כדי שמשרד הבריאות יבוא ויסתכל לכם בעיניים".
בדיון אחר שהתקיים בוועדת חוקה חוק ומשפט התייחסה ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, לנושא פתיחת חדרי הכושר. "אני מבינה את הרצון לפתוח ולפתוח, אבל זה מביא לעלייה בתחלואה", אמרה ד"ר אלרעי-פרייס. "אין פה עניין פוליטי או אחר, לפחות לא מבחינת משרד הבריאות. אני עצמי מנויה בחדר כושר ואני מבינה את הצורך, אבל אי אפשר להגיד שמקום סגור שעושים בו פעילות ויש זיעה ונשימה מרובה - לא גורם לסיכון. אנחנו קשובים לכולם, גם מעולם התרבות וגם מעולם הכושר ואמרנו שאם התחלואה תרד, בהחלט נראה איך מפתחים מתווים של פתיחת המקומות האלה. למה קניונים כן וחדרי כושר לא? זו לא הייתה החלטה של משרד הבריאות". ד"ר אלרעי פרייס הוסיפה כי "כרגע צריך להבין שאי אפשר לפתוח את חדרי הכושר כשאנחנו מכפילים את מספר החולים ביום כל שבועיים".