1 צפייה בגלריה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
ארבע שריפות פרצו אחר הצהריים (חמישי) בכמה מוקדים במועצה האזורית אשכול. צוותי כבאות וקק"ל השיגו שליטה מלאה על השריפות, שרובן היו קטנות ולא מסכנות. חוקר שריפות קבע כי כולן נגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה.
השריפות שפרצו היום הן הראשונות מאז הפרחת הבלונים לפני כשבועיים. תוך יממה נרשמו לא פחות מ-26 דליקות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה של חמאס - ובתגובה לכך חיל האוויר תקף לראשונה בתקופתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.
מתחילת הקיץ נשרפו אלפי דונמים בעוטף עזה למרות שראש הממשלה ובכירי צה"ל הבטיחו שהבלונים ייענו ביד קשה, וביישובי העוטף ממתינים לראות האם תהיה תגובה: "אסור לוותר להם, אסור להכיל גם אם מדובר במוקדי אש קטנים ולא רבים", אמר אחד מאנשי הביטחון ביישוב. "המנהיגים צריכים לעמוד במילתם. כולנו מכירים היטב את המשוואה: מה שמתחיל בבלונים מסתיים בטילים. צריך להגיב בעוצמה על כל בלון".
בתחילת השבוע הודיעה ישראל על חידוש העברת סולר לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום כחלק מסדרת ההקלות אחרי מבצע שומר החומות. מדובר בצעד נוסף אחרי האישור להעברת דלקים למגזר הפרטי ברצועת עזה שמתאפשרת מאז סיום המבצע. ההקלות על להדלק התווספו גם להרחבת מרחב הדיג לראשונה והכנסת חומרי הגלם למפעלים החיוניים, בהתאם למה שכונה "השקט הביטחוני". כמו כן, במהלך החודש התקיימו מגעים לעסקת חילופי שבויים עם חמאס בתיווך מצרי.
מוקדם יותר היום הוזעקו צוותי כיבוי מהתחנות בבנימין ובשומרון בעקבות שריפות חורש סמוך לקבר שמואל הנביא שליד ירושלים, וקיים חשד שמדובר בהצתה. מחשש להתגברות האש והתקרבותה למתחם הקבר בחסות הרוחות העזות, ניתנה הוראה לפנות את המתחם ולהגן על בתים בכפר פלסטיני סמוך.
מהלך השריפה הסתייעו לוחמי האש במסוק משטרתי כדי להנחות את הכוחות הקרקעיים עד שהשתלטו על השריפה. מפקד תחנה אזורית בנימין טפסר משנה עידו פרץ, מסר כי "עם קבלת ההודעה הזנקנו למקום כוחות רבים עקב הדיווח כי מדובר במספר שריפות. כשהגענו לשטח זיהינו מספר מוקדי הצתה במרחק רב אחד מהשני בחורש המקיף את מתחם הקבר".