בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (ב') את עתירת רוצח בני משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל, וקבע כי הרשעתו תישאר על כנה. זאת לאחר שבחן את הריאיונות לתקשורת שנתן הילד אחמד דוואבשה, שהיה בן ארבע בזמן הפיגוע. אחמד מעולם לא העיד ולא נחקר בפרשה ובית המשפט קבע שלא ניתן לבסס על הריאיונות ממצאים עובדתיים שייסתרו את הכרעת הדין.
הבוקר, רגע לפני ההחלטה, פנתה רעייתו של בן אוליאל, אוריין, להרכב השופטים שדן בתיק וטענה שבעלה חף מפשע. במכתב לשופטים רות לורך, צבי דותן ודבורה עטר כתבה אוריין: "העינויים הקשים שבעלי עבר לא שגרתיים, מחדלי החקירה - שעד הראיה הכי רלוונטי לאירוע לא נחקר - זה לא שגרתי".
4 צפייה בגלריה
טיעונים לעונש לעמירם בן אוליאל בפרשת דומא
טיעונים לעונש לעמירם בן אוליאל בפרשת דומא
ההרשעה לא תבוטל. בן אוליאל בבית המשפט
(צילום: תומר אפלבאום)
היא הוסיפה כי "אני לא צריכה את כל הדיונים והראיות בשביל לדעת שבעלי חף מפשע, אני זוכרת אותו איתי באותו הלילה, אבל אין ספק שההליך שהתקיים בחודשים האחרונים בבית המשפט לא משאיר מקום לספק גם לכל אדם מן השורה. ברור לכל שלגרסה שנסחטה מעמירם בחקירות העינויים אין שום קשר למציאות והרוצחים מדומא מסתובבים חופשי עד עצם היום הזה".
בחודש מאי הורשע בן אוליאל ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה לאחר שהשליך בקבוק תבערה בוער לביתם בכפר הפלסטיני דומא ביולי 2015. חודשיים לאחר מכן, רגע לפני מתן גזר הדין, הציג עורך דינו חיים אוחיון ראיה חדשה - הריאיונות של אחמד לתקשורת. לטענת אוחיון, בריאיונות הוצגה תמונה שונה של ההתרחשות מהאופן שבו תואר הרצח בהכרעת הדין. בסיום הדיון היום הוחלט שגזר הדין יימסר בשבוע הבא.
בהחלטתם היום קבעו השופטים פה אחד כי "לאחר בחינת גרסתו של אחמד דאוובשה, לא ניתן לקבוע ממצאים עובדתיים על סמך גרסתו. ניכר כי הוא מאמין בדבריו אך אין לקבוע כי דבריו מהימנים". עוד נאמר כי "קיים חשש ממשי לזיהום הגרסה מהאירוע עד לריאיונות. אין מדובר בגרסה עקבית והיא אינה מתיישבת עם עדויות פורנזיות".
4 צפייה בגלריה
אוריין בן אוליאל בבית המשפט
אוריין בן אוליאל בבית המשפט
"הרוצחים מסתובבים חופשי". אוריין בן אוליאל
(צילום: אבשלום ששוני)
השופטים הוסיפו כי "טענת ההגנה כי אחמד מתאר יציאת מפגעים מהבית אינה מתיישבת עם הסתתרותו מאחורי ספה. לא ניתן לקבוע על סמך דבריו כי מדובר בשלושה אנשים או יותר שנכנסו לבית. מדובר בריאיון ולא חקירה ולא נשאל למה התכוון כשאמר 'נכנסו'. ברור כי אם נחקר היה נשאל על כך. אין בדברים לעורר ספק סביר בהשלכת הבקבוק על ידי הנאשם".
אחר שמסר בית המשפט את החלטתו אמרה אוריין כי "בית המשפט החליט להרשיע את בעלי בכל מחיר. בית המשפט מתעלם מעדותו של הילד. בית המשפט הרשיע את בעלי על משהו שהוא לא עשה. בעלי יושב בכלא כבר שנים ואני יודעת שהוא לא עשה את זה. הם מתעלמים מכל העדויות, מכל הסתירות. בעלי יושב על לא עוול בכפו".
4 צפייה בגלריה
ההורים ריהאם וסעד, והתינוק עלי דוואבשה שנרצחו
ההורים ריהאם וסעד, והתינוק עלי דוואבשה שנרצחו
ההורים ריהאם וסעד, והתינוק עלי דוואבשה שנרצחו
(צילום: חסן שעלאן)
4 צפייה בגלריה
חוסיין דוואבשה עם הנכד אחמד דוואבשה
חוסיין דוואבשה עם הנכד אחמד דוואבשה
אחמד דוואבשה
(צילום: שאול גולן)
קרוב של משפחת דוואבשה אמר בתגובה לדבריה של אוריין כי "היא יכולה להגיד מה שהיא רוצה, בעלה צריך להיענש. על פי כל החקירות הוא היה שותף למעשה האכזרי, עכשיו כולם אומרים שזה לא הם במטרה להקל בעונשים".
הוא הוסיף כי "אין מקום לדברים של המשפחה. בעלה שותף בטרור ומקווים שיענישו אותו עונש קשה. הוא פגע בנו מאוד. עד היום הכאב מלווה אותנו וימשיך ללוות כל החיים. שיפסיקו להמציא שקרים".