השליח הרוסי לשיחות הגרעין, שבהן מתקיימים דיונים לא-ישירים בין איראן לארה"ב, הודיע שהמגעים הופסקו לצורך התייעצויות. מיכאיל אוליאנוב, שגריר רוסיה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אמר שהמו"מ בווינה בין איראן למעצמות יחודש בשבוע הבא. "הוחלט לקחת הפסקה כדי לאפשר למשלחות לעשות שיעורי בית ולהתייעץ", הודיע בטוויטר.
האיחוד האירופי מסר אחר הצהריים שהצדדים שלוקחים חלק במו"מ בווינה הביעו פעם נוספת נכונות להמשיך במאמץ הדיפלומטי המשותף שלהם, וימשיכו לשוחח בשבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
אתר הגרעין בנתנז
אתר הגרעין בנתנז
אתר הגרעין בנתנז. השיחות בווינה: בצל הפיצוץ במתקן
לפי אוליאנוב, בווינה מרוצים מההתקדמות שנעשתה בשיחות לשיקום הסכם הגרעין – שממנו פרשה ארה"ב ב-2018, ולאחר מכן החזירה את הסנקציות נגד איראן. אתמול אמר אוליאנוב שהמו"מ "נכנס לשלב הניסוחים, בתום שבועיים של דיונים על חידוש ההסכם". היום הוא אמר שהצדדים הסכימו שמומחים יתחילו לנסח מתווה אפשרי של צעדים פרקטיים לשיקום ההסכם. גם הנציג הסיני דיווח על התקדמות בדרך למתווה החזרה להסכם.
עבאס ארקצ'י, סגן שר החוץ האיראני שמייצג את טהרן בשיחות, אמר גם הוא שחלה התקדמות במו"מ בווינה. התקשורת האיראנית דיווחה שארקצ'י ציין שההתקדמות הושגה "למרות הקשיים והאתגרים הקיימים". למרות הדברים, ארקצ'י הזהיר שטהרן תפסיק את המו"מ "בכל פעם שהתהליך יוביל לדרישות לא הגיוניות, לבזבוז זמן ולמיקוח לא רציונלי".

השיחות בווינה עוסקות בעיקר בסנקציות שהטילה ארה"ב על טהרן אחרי שדונלד טראמפ פרש מההסכם ב-2018, ובהפרות ההסכם מצד טהרן מאז הפרישה האמריקנית. אנריקה מורה, שמייצג את האיחוד האירופי בשיחות, אמר שאיראן והמעצמות מתקדמות בדרך להצלת ההסכם שנחתם ב-2015 אך "דרושה עוד עבודה רבה" כדי לשמור עליו. איראן דורשת שארה"ב תסיר את הסנקציות שהטילה נגדה כתנאי לעמידה בתנאי ההסכם.
שיחות הגרעין מתקיימות בצל הפיצוץ במתקן העשרת האורניום בנתנז - שלטענת איראן הוא תוצאה של פעולת חבלה ישראלית. אחרי הפיצוץ הודיעה טהרן שהיא תעשיר אורניום לרמה של 60% - הפרה בוטה של הסכם הגרעין. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שההחלטה האיראנית לא תועיל למו"מ. בסוף השבוע אמר ביידן: "החלטת טהרן מנוגדת להסכם הגרעין, ואינה מועילה לשיחות הגרעין". לדבריו, עוד מוקדם לקבוע כיצד יסתיימו השיחות. "אנחנו שמחים שאיראן הסכימה לנהל איתנו דיונים בנושא. אנחנו עדיין מדברים".