אסון בהר - עדכונים אחרונים:

  • 45 נהרגו כתוצאה מהדוחק
  • יותר ממאה בני אדם נפצעו, 23 מהם במצב קשה
  • מח"ש פתחה בבדיקת האירוע
  • המשטרה סיימה לפנות את המשתתפים
  • המערכת הסלולרית קרסה, משפחות התקשו להשיג את קרוביהן בהר
  • חקירה ראשונית: אנשים החליקו במדרגות, ויצרו "מפולת אנושית"
"לוחם מג"ב אמר לי 'תנשום', הוציא אותי מההריסות, תפס לי את הראש ובדק שאני לא נרדם", כך משחזר הבוקר (שישי) מאיר, שנפצע קל באסון במירון ופונה לבית החולים לגליל בנהריה. באסון נהרגו 45 בני אדם, ונפצעו יותר מ-100. "הוא שמר שלא ידרכו עליי עד שפינו אותנו", שחזר מאיר. "זה הרגיש כמו נצח, המתים היו ממש לידנו".
חברו דוד שהיה איתו סיפר על "ילד שצבט אותי כל הזמן. הוא ממש נאבק על חייו. חיכינו לחילוץ 15-20 דקות, בצפיפות ולחץ מטורף, זה היה נורא". בבתי החולים ממשיכים בני המשפחות לנסות לאתר את קרוביהם, כשבבית החולים רמב"ם זוהה אחרי שעות ארוכות ילד בן 11 שנמצא במצב קשה. אביו היה איתו בהר, הם קבעו נקודת פגישה, וכשהילד לא הגיע החל לדאוג. הילד מורדם ומונשם.
אפרים, עד ראייה לאסון במירון, סיפר באולפן ynet על הרגעים שאחרי האסון. "התחלנו לשמוע שהיה אירוע חריג מאוד, ועצרו את כל המוזיקה. התחילו להביא סירנות, מסוקים והייתה בהלה גדולה. ברגע הזה ממש התחילו לסגור את כל מירון, אבל יש כאלה שכן המשיכו קצת לרקוד ולהתפלל. לא ידעו מה קרה".
1 צפייה בגלריה
משפחות מחפשות מידע על יקיריהן באבו כביר
משפחות מחפשות מידע על יקיריהן באבו כביר
משפחות מחפשות מידע על יקיריהן באבו כביר
(צילום: מוטי קמחי)

הוא סיפר כי בני משפחתו עדיין מחפשים אחר אחיו: "אנחנו מבקשים מכל מי שמכיר את חיים סלר, לפני שבועיים נולדה לו בת ראשונה. מ-12:45 הוא לא עונה לטלפון. הוא השאיר אישה אחרי לידה בבית. זה מאוד מדאיג אותנו, ובינתיים לא מודיעים כלום למשפחות. בבתי חולים לא מכירים, באבו כביר לא נותנים מידע, ואנחנו מעריכים שהוא הגיע לשם בלי החפצים האישיים שלו, כלומר אין עליו זיהוי".
אפרים טוען שהכתובת הייתה על הקיר. "ראינו את הברזלים על הברזלים, מרפסת על מרפסת. והכול על ברזל שיכול להחזיק עשרה אנשים – ושמים עליו מאות ואלפי אנשים".