2 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
מטופל שאומת כחולה אחרי שתי מנות - לא זקוק לאחת נוספת. חיסון של פייזר בבית שמש
(צילום: AFP)
רק לאחרונה החל חיסון המחלימים, וכעת מחדד משרד הבריאות את הנהלים: המשרד פרסם היום (חמישי) את נהלי חיסון המחלימים, אנשים שנדבקו או אובחנו בין מנות החיסון ובעלי תוצאה חיובית לבדיקות סרולוגיות - ועדכן את זכאותם לתו ירוק. על פי הנוהל החדש, מחלים שקיבל מנה אחת של חיסון יוכל להשלים את המנה השנייה שלושה חודשים לפחות אחרי שהחלים.

אלו ההנחיות שנשלחו היום לקופות החולים: 1. ניתן לחסן מחלימים. 2. מחלים שטרם חוסן - ניתן לחסנו במנה אחת של חיסון שלושה חודשים לפחות ממועד הגדרתו כמחלים. 3. מטופל שאומת לנגיף אחרי קבלת מנה אחת של החיסון - ניתן להשלים את המנה השנייה שלושה חודשים לפחות אחרי מועד הגדרתו כמחלים. 4. למרות ההמלצה למתן החיסון שלושה חודשים לפחות ממועד ההחלמה, מנה שניתנה לפני שחלפו שלושה חודשים במצבים המפורטים בסעיפים 2 ו-3 תיספר כתקפה. 5. מחלים שאובחן על פי בדיקה סרולוגית – ניתן לחסנו במנת חיסון אחת בכל פרק זמן ממועד ביצוע הבדיקה. 6. מטופל שאומת לנגיף אחרי קבלת שתי מנות חיסון - אינו זקוק למנות נוספות. 7. אין לבצע בדיקה סרולוגית כדי להחליט על הצורך במתן חיסון למי שהוגדר כמחלים. אם בכל זאת בוצעה, יש לפעול על פי סעיפים 6-2 ללא קשר לתוצאה. 8. אדם שחוסן במנה אחת לאחר שאובחן כמאומת, תוקף התעודה יעודכן בשלב זה לשישה חודשים החל מ-7 ימים לאחר קבלת החיסון. אם לא ניתן חיסון, תוקף התעודה לא ישתנה. 9. הן מחלימים והן מחלימים שקיבלו מנת חיסון אחת לאחר שאובחנו כחיוביים יהיו זכאים לתו הירוק.
2 צפייה בגלריה
מתחם נייד של חיסונים נגד קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
מתחם נייד של חיסונים נגד קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
יעילות החיסון גבוהה משהוצג במחקר הראשוני. מתחם נייד של חיסוני קורונה בכיכר הבימה
(צילום: מוטי קמחי)
מוקדם יותר היום פרסמה חברת פייזר את סיכום הממצאים שהועברו ממבצע החיסונים של ישראל, שמהם עלה כי החיסון היה יעל ב-94% במניעת זיהומים א-תסמיניים - כלומר החיסון מפחית משמעותית את ההעברה של הנגיף מאדם לאדם. על פי דיווחי פייזר, הנתונים מצביעים גם על כך שהחיסון יעיל ב-97% במניעת תחלואה סימפטומטית, במניעת מחלה קשה ומוות. אחוז יעילות זה גבוה מזה שהוצג במחקר הגדול שערכה החברה טרם אישור החיסון - 95%.
לפי ניתוח הנתונים, אנשים לא מחוסנים היו בסיכון גבוה פי 44 לפתח קורונה סימפטומטית, ובסיכון גבוה פי 29 למות ממחלת הקורונה, בהשוואה לאלה שקיבלו את החיסון.