אחד מראשי הערים הצעירים בארה"ב, שעורר עניין רב בעקבות מיזם שבו העניק לעניים הכנסה קבועה, הפסיד במירוץ לכהונה נוספת. ארבע שנים אחרי שמייקל טאבס בן ה-30 גרף יותר מ-70% מהקולות בעיר סטוקטון בקליפורניה הוא הפסיד בבחירות לקווין לינקולן. ראש העיר הדמוקרטי הודה בהפסד ליריבו הרפובליקני אחרי שראה שהוא מפגר אחריו ביותר מ-10%, לקראת סוף ספירת הקולות. "אני מברך את קווין לינקולן ומאחל לו הצלחה כראש העיר החדש שלנו", אמר טאבס.
ההפסד של טאבס, ראש העיר השחור הראשון של סטוקטון, היה מפתיע. טאבס, שגדל עם אם חד הורית כשאביו היה בכלא, נחשב לסיפור הצלחה אמריקני: הוא סיים את הלימודים באוניברסיטת סטנפורד, היה מתמחה בבית הלבן בכהונת ברק אובמה וב-2016 נבחר לראש העיר סטוקטון - כשהוא בן 26 בלבד. בקמפיינים שלו זכה לתמיכתם של אובמה ושל אופרה ווינפרי.
2 צפייה בגלריה
מייקל טאבס ראש העיר היוצא של סטוקטון קליפורניה ארה"ב
מייקל טאבס ראש העיר היוצא של סטוקטון קליפורניה ארה"ב
ראש העיר היוצא מייקל טאבס
(צילום: AP)
טאבס עורר עניין גדול בארה"ב כשהחיה את מיזם "הכנסת בסיס לכול", רעיון שגם היה חלק מרכזי בקמפיין הבחירות של היזם אנדרו יאנג, שניסה את מזלו בפריימריז הדמוקרטיים. בשנה שעברה הקים טאבס את תוכנית "העצמה כלכלית בסטוקטון", שהעניקה ל-125 אזרחים סכום של 500 דולר בחודש למשך שנתיים, שאותו הם רשאים להוציא כאוות נפשם. צוות של חוקרים אקדמאים עקבו אחרי המשתתפים בתוכנית, כדי לבחון את השפעת ההכנסה הקבועה על נושאים רבים, בהם המצב הבריאותי והנפשי שלהם.
המימון של התוכנית היה פרטי, והגיע בין השאר מכריס יוז – אחד ממייסדי פייסבוק. מאז השקת המיזם של טאבס עוד 25 ראשי ערים התחייבו להשיק תוכניות דומות, במסגרת פעילות ארגון שהקים טאבס בשם "ראשי ערים למען הכנסה קבועה". בזכות התוכנית, ויוזמות אחרות של טאבס, הפך ראש העיר הצעיר לכוכב. ובכל זאת, בבחירות האחרונות זה לא עזר לו.
לי נבס, יועץ פוליטי מסטוקטון, אמר כי סטוקטון היא "עיר של צווארון כחול, ומייקל הביא רעיונות שלדעתי להרבה אנשים בסטוקטון לא היה נוח איתם". המצביעים בחרו בלינקולן בן ה-40, בן לאם מקסיקנית ולאב שחור. כמו טאבס גם לינקולן גדל בסטוקטון, ובשנת 2001 התגייס למארינס. הוא ייכנס לתפקיד ראש העיר בינואר.
לינקולן אמר שהוא לא מתכוון לפקח על תוכנית ההכנסה הקבועה של טאבס, מכיוון שמדובר במיזם פרטי שלא קשור לעירייה. הוא אמר שמטרתו היא להתמקד בסדר העדיפויות של תושבי סטוקטון. "יש ניתוק, חוסר אמון והיער שקיפות בין תושבי סטוקטון למשרתי הציבור", אמר ראש העיר החדש.