ברקע הסגר השלישי, החליטה רכבת ישראל להקדים ביצוע של עבודות תשתית במסילת האיילון, ובעקבות כך הופסקה התנועה בין תחנת תל אביב-סבידור מרכז ותל אביב-ההגנה. הרכבת מפעילה שאטלים עבור הנוסעים, אולם מאחר ששתי התחנות הפכו לתחנות קצה נוצרו בהן עומסים כבדים.
  • תיעדתם את העומס בתחנות? שלחו סרטונים ותמונות (שצולמו לרוחב) למייל האדום
השיא היה אמנם אתמול (יום א'), בעיקר לנוכח הסעת אלפי חיילים ומזג האוויר הערפילי שהאט את התנועה, אולם גם הבוקר נרשמו עומסים בשתי התחנות. דני, שנסע מחיפה לעבודתו במרכז הארץ, סיפר: "ברכבת הודיעו כי בשל 'מיעוט נוסעים' הם מתגברים עבודות והרכבות מצפון עוצרות בתחנת סבידור מרכז.
"זה מטורף. מאות נוסעים יוצאים בבת אחת, מצטופפים על המדרגות הנעות וביציאה במתקן העברת הכרטיסים, מאות אנשים אחד על השני בשיא המגפה וההדבקה. זה לא 'תו סגול' מה שהם עושים שם, זה 'תו שחור'. השאטלים מלאים עד אפס מקום, שיא חדש בהתנהלות החלמאית של רכבת ישראל".
4 צפייה בגלריה
עומס נוסעים בתחנת הרכבת ההגנה תל אביב
עומס נוסעים בתחנת הרכבת ההגנה תל אביב
כך נראה העומס בתחנת ההגנה
בועז, שתיעד את העומסים אתמול, סיפר: "אין ריחוק חברתי ואנחנו דורכים במקום. מצד אחד סגר ומצד שני רואים מה הולך. לטעון שאין נוסעים ושזה זמן טוב לעבודות תשתית זה נראה לי הזוי ביותר כשרואים את התמונות".
מנגד, ברכבת מציינים כי תזמון העבודות הוקדם בכוונה לתקופת הסגר כדי לצמצם את הפגיעה בנוסעים. אתמול, למשל, נרשמו 50 אלף נסיעות - בהשוואה ל-80 עד 100 אלף נסיעות בין הסגרים.
4 צפייה בגלריה
עומסים בתחנת הרכבת סבידור תל אביב
עומסים בתחנת הרכבת סבידור תל אביב
וכך זה נראה בתחנת תל אביב-סבידור מרכז
קטע המסילה בין תחנות תל אביב-סבידור מרכז לתל אביב-ההגנה נסגר עד 10 בינואר ועד אז לא תתאפשר נסיעה בין שתי התחנות.
רכבות מכיוון דרום (באר שבע, אשקלון, אשדוד, ראשון לציון, בית שמש, לוד, מודיעין וכו') מסיימות את נסיעתן בתחנת תל אביב-ההגנה. רכבות מכיוון צפון (נהריה, כרמיאל, חיפה, בנימינה, נתניה וכו') מסיימות את נסיעתן בתחנת תל אביב-סבידור מרכז. תחנות תל אביב-השלום, בני ברק, פתח תקווה וראש העין צפון סגורות זמנית לשירות.
בנוסף, החל מיום ראשון הקרוב ועד ליום שלישי הבא (12 בינואר) ייסגר קטע המסילה שבין תחנות תל אביב-סבידור מרכז להרצליה ולא תתאפשר נסיעה בין תחנות אלו. גם בימים אלה רכבות מכיוון דרום יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב-סבידור מרכז ואילו רכבות מכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתחנת הרצליה.
ברכבת מסבירים שגם אז יופעלו היסעים חינמיים בין תחנות תל אביב-סבידור מרכז ובית יהושע (עם עצירה בצומת הסירה הסמוכה לתחנת הרצליה). תחנות תל אביב אוניברסיטה, בני ברק, פתח תקווה וראש העין צפון ייסגרו זמנית לשירות.
תנועת הרכבות תשוב לסדרה ב-13 בינואר. עבודות התשתית כוללות החלפת מאות מטרים של מסילות ברזל וכן החלפת מעבור מסילתי כפול, מרכיב מסילה שתכליתו להעביר רכבות ממסילה אחת לאחרות.