סטיב אדלר, ראש העיר אוסטין בטקסס, טס במטוס פרטי לחופשה משפחתית במקסיקו בחודש שעבר. במהלך החופשה פנה לתושבים בפייסבוק, וביקש מהם להישאר בבתים, על רקע זינוק במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בטקסס. "זה לא הזמן להירגע", אמר לתושבים בזמן שהוא שוהה באתר הנופש קאבו סאן לוקאס.
3 צפייה בגלריה
סטיב אדלר ראש העיר אוסטין טקסס ארה"ב
סטיב אדלר ראש העיר אוסטין טקסס ארה"ב
סטיב אדלר, ראש העיר אוסטין
(צילום: AP)
נסיעתו של אדלר נחשפה אתמול. ראש העיר התנצל על הנסיעה, אך טוען שלא פעל בניגוד להנחיות. "אני מתחרט על הנסיעה הזאת", אמר אדלר. "אני לא הייתי נוסע עכשיו, לא נסעתי בחג ההודיה ולא אסע בחג המולד. החשש שלי הוא שחלק ישתמשו בנסיעה הזאת, למרות שהיא הייתה במהלך תקופה בטוחה, כהצדקה להתנהגות מסוכנת. בדיעבד שימשתי דוגמה רעה, ועל כך אני מתנצל".
אדלר הוא לא הפוליטיקאי הראשון בארה"ב שקורא לציבור לגלות ערנות לנוכח העלייה בתחלואה - ולא משמש דוגמה אישית. בחודש שעבר מושל קליפורניה גווין ניוסם ספג ביקורת כשהשתתף במסיבת יום הולדת במסעדה מפוארת סמוך לסן פרנסיסקו, בשעה שקרא לתושבים להישאר בבתים. במהלך חג ההודיה ראש העיר דנבר מייקל הנקוק טס למיסיסיפי, כדי לבקר את משפחתו. הוא עשה זאת למרות שקרא ברשתות החברתיות להימנע מנסיעות במהלך החג.
3 צפייה בגלריה
 מחלקת קורונה בבית חולים ביוסטון, טקסס
 מחלקת קורונה בבית חולים ביוסטון, טקסס
מחלקת קורונה בבית חולים ביוסטון, טקסס
(צילום: רויטרס)
ראש העיר אדלר נוהג להעלות שידורים חיים בפייסבוק מדי ערב. הוא עשה זאת גם ב-9 בנובמבר, כשהיה במקסיקו. אדלר הקליט סרטון שבו הזהיר מהעלייה בתחלואה. הוא לא סיפר לגולשים שהוא בחופשה. "אנחנו צריכים להישאר בבית אם אנחנו יכולים. זה לא הזמן להירגע. אנחנו עלולים לסגור דברים אם לא נהיה זהירים".
אחרי שאדלר חזר מהחופשה, במערכת הבריאות בטקסס העלו את רמת ההנחיות לקראת חג ההודיה לדרגה 4, שקוראת להימנע מנסיעות לא הכרחיות. "לא הייתה המלצה לאנשים לא לנסוע במהלך התקופה הזאת", אמר אדלר על העיתוי של הטיסה למקסיקו. "מישהו יכול לומר 'הוא נסע'. אבל מה שהם לא יכולים לומר זה שנסעתי בתקופה שבה אמרתי לאנשים אחרים לא לנסוע".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב טיפול בחולה קורונה יוסטון טקסס
ארה"ב טיפול בחולה קורונה יוסטון טקסס
לראשונה בטקסס: יותר מ-9,000 חולי קורונה מאושפזים
(צילום: gettyimages)
אדלר נסע לקאבו סן לוקאס אחרי חתונת בתו במלון באוסטין. ראש העיר הזמין 20 אורחים לאירוע, וציין שהם נדרשו לעבור בדיקת קורונה ולשמור על ריחוק. הוא הודה שלמרות שלאורחים חולקו מסכות, הם לא עטו אותן כל הזמן.
השבוע, לראשונה מאז תחילת הגל השני בחודשי הקיץ, הגיע מספר המאושפזים במחלקות הקורונה בטקסס ליותר מ-9,000 בני אדם. אתמול דיווחה המדינה על שיא של יותר מ-15,000 נדבקים חדשים. גורמים במערכת הבריאות המקומית טוענים שהזינוק נובע בין השאר מהצטברות של בדיקות במהלך חופשת חג ההודיה. הלילה מספר המאושפזים בארה"ב חצה לראשונה את רף ה-100 אלף, ומספר המתים ביממה הגיע ל-2,760 בני אדם.