אחד ההרוגים באסון שהתרחש אתמול בלילה במהלך הילולת ל"ג בעומר בהר מירון הוא הזמר החרדי שרגא (שרגי) גשטטנר, המשתייך לחסידות סקווירא. גשטטנר בן ה-35 הגיע לביקור בישראל ממונטריאול שבקנדה ביחד עם שני אחיו, שבמסגרתו עלה להילולת הרשב"י. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.
בנוסף להיותו זמר, גשטטנר היה גם כותב ומלחין, וכתב שירים ולהיטים לגדולי הזמרים החרדים. בריאיון שהעניק ב-2012 לערוץ 7 סיפר כי התחיל לכתוב, להלחין ולשיר כבר בגיל 12. "תמיד אהבתי מוזיקה, ועם השנים השירים שלי השתפרו. ההורים שלי לא רצו שאכתוב ואמכור שירים עד שאתחתן כי חששו שזה יזיק לי בשידוכים", סיפר גשטטנר באותו ריאיון. "אחרי שהתחתנתי התחלתי לכתוב שירים לזמרים, וכשהזמרים הקשיבו לשירים הם שאלו אותי למה אני לא שר בעצמי, ואז התחלתי לשיר. אני אוהב להביע את השירים שלי בעצמי יותר מאשר כשאחרים שרים במקומי".
2 צפייה בגלריה
הזמר החרדי שרגא גשטטנר
הזמר החרדי שרגא גשטטנר
זמר, כותב ומלחין. שרגא גשטטנר ז"ל
במגזר החרדי קיבלו את הבשורה על מותו של הזמר הנערץ בתדהמה, וקראו לחלוק לו כבוד אחרון בהלוויה שהתקיימה מוקדם יותר היום בהר המנוחות בירושלים. משפחתו, שמתגוררת בארה"ב, צפתה בלוויה בזום.
ברשתות החברתיות גולשים רבים ספדו לגשטטנר ושיתפו את השירים שלו. למלאך שבתמונה קוראים שרגא גשטטנר, זמר ששימח אלפים במאור פנים תמיד. אתמול הוא נמחץ למוות באסון הר מירון. משפחתו נמצאת בחו"ל ולא יכולה להגיע להלוויה, אז תגיעו אתם כדי לחלוק לו כבוד אחרון", כתבה גולשת בפייסבוק.
2 צפייה בגלריה
הלוויה של שרגא גשטטנר בהר המנוחות
הלוויה של שרגא גשטטנר בהר המנוחות
ההלוויה של שרגא גשטטנר בהר המנוחות
(צילום: אלכס קולומויסקי )
בזה אחר זה הובאו הערב גופותיהם של כמה מ-45 הנספים באסון הקשה, ולאחר מכן פסק התהליך, שיתחדש רק במוצאי השבת. במכון לרפואה משפטית באבו כביר, לשם הובאו הגופות, הספיקו עד כניסת השבת לזהות את גופותיהם של 32 מהנספים, רובם בני המגזר החרדי. מתוך אלו שזוהו, גופותיהם של 22 שוחררו לקבורה, אך לא ברור אם לוויותיהם של כל אלו אכן יצאו לפועל היום.
באבו כביר מסרו כי בשל הוראת הרב הראשי לישראל לא ניתן היה להמשיך בהליך שחרור הגופות במהלך השבת. "תהליך השחרור כולל אישור הזיהוי והשחרור על ידי נציגי המשטרה והבאה לקבורה, שלא יוכלו להתבצע במהלך השבת בהוראת הרב הראשי", נמסר.