כוחות מג"ב עצרו היום (ב') תושב העיר העתיקה בירושלים ששיתף בטיקטוק כיצד הוא שופך קפה רותח על יהודי בשער שכם לאחר שעקב אחריו. החשוד נמלט מהמקום, ונתפס מאוחר יותר בביתו של סבתו בעיסאוויה שבמזרח העיר.
שני חשודים נוספים, גם הם תושבי העיר העתיקה שככל הנראה לקחו חלק באירוע ותיעדו אותו, נעצרו גם הם על ידי כוחות מג"ב שמוצבים בגזרת שער שכם. שלושת החשודים, שניים מהם קטינים, נחקרו על ידי המשטרה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד משער שכם: אדם שופך קפה רותח על עובר אורח
תיעוד משער שכם: אדם שופך קפה רותח על עובר אורח
תושב העיר העתיקה לפני ששפך את הקפה על עובר האורח
( מתוך טיקטוק)
בתוך כך, השלוחה של טיקטוק בישראל הודיעה כי פתחה ב"חקירה מקיפה" בעקבות סרטונים שמתעדים תקיפה של חרדים לאחר ששרת התפוצות עומר ינקלביץ' פנתה לחברה בנושא. ב"טיקטוק" טענו כי הסרטונים המדוברים הוסרו ושהחשבונות שפרסמו אותם נחסמו לצמיתות.
"בתקופה האחרונה רבו הפרסומים ברשת טיקטוק שמתעדים באופן ברור ובוטה אלימות מזעזעת של מוסלמים נגד יהודים בעלי חזות חרדית", כתבה ינקלביץ' בפנייתה למנכ"ל החברה בישראל. "אמצעי השימוש באלימות מגוונים: סטירה ברכבת, הילוך אימים במזרח ירושלים באמצעות דחיפות ולאחרונה גם שימוש באבנים".
"נדמה כי טיקטוק הפכה לכר פורה להסתה ואלימות קשה נגד ישראל. לצד מאמצי האכיפה הפליליים, יש להבהיר כי הפצת הסרטונים מעוררת השראה בקרב מחבלים שרוצים 'לזכות בתהילה' ולפגוע ביהודים נוספים", כתבה השרה וקראה להגביר את האכיפה על הפצת התכנים האלימים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
"נשמח להדק את קשרי העבודה עם משרד התפוצות". טיקטוק
(צילום: AP)
מנכ"ל החברה, אסף שגיא, השיב לשרה והצטרף לגינויי האלימות: "הביטחון והבטיחות של חברי קהילת טיקטוק הם בראש סדר העדיפויות שלנו, וכללי הקהילה שלנו מבהירים כי איננו מאפשרים שום תוכן פוגעני או שיח שנאה בפלטפורמה.
"אנו פועלים ללא הרף להסרת תכנים פוגעניים ואף כדי למנוע מהם לעלות לפלטפורמה, ונוקטים פעולה של הסרת הסרטונים וחסימת בעלי החשבונות המדוברים לצמיתות בעזרת צוות ייעודי לנושא שמנטר תוכן כגון זה בכל השפות וכולל בשפה העברית".