הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון החליט שלא להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. יעלון עזב את כחול לבן יחד עם יאיר לפיד ובחר להתפלג עם סיעתו תל"ם גם משם. לפני שבוע וחצי הבהיר בראיון לאולפן ynet כי אין בכוונתו לבזבז קולות, ואמר: "המאמץ שלי כרגע הוא לחבר את הכוחות אבל אנהג באחריות".
• כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בהודעה שפרסם כתב יעלון כי "לאחרונה, האמנתי שבריצה עצמאית שלי ושל תל"ם, נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי. הנחת העבודה הזו התבררה כשגויה. בנסיבות הפוליטיות שנוצרו, המאבק לשינוי מחייב אותי ואת תל"ם שלא להתמודד בבחירות הקרובות. אני מודה לחברותיי וחבריי שיצאו איתי למסע הזה. אנשים מצוינים איש-איש בתחומו, שהתגייסו למשימה. אתם מעוררי השראה, ותודתי נתונה לכם".
1 צפייה בגלריה
משה בוגי יעלון באולפן ynet
משה בוגי יעלון באולפן ynet
משה יעלון באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
בין המצטרפים ליעלון במערכת הבחירות הנוכחיות היה גם שר המדע יזהר שי, שנבחר לכנסת עם כחול לבן, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור חגי לוין, פעיל המחאה בבלפור גונן בן יצחק, וחברי הכנסת אורלי פרומן ואנדריי קוז'ינוב.
לאחר שהתפצל מיש עתיד טען יעלון כי "כשעמדנו על דעתנו, ולא ישבנו תחת נתניהו, לפיד ואני ויצרנו סיעה משותפת של שתי המפלגות, אנחנו אפילו לא מגיעים לאחת ועוד אחת שווה שתיים, אנחנו מגיעים לפחות משתיים יחד". עוד לפני כן הצהיר כי הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, יהיה מספר 2 שלו ברשימה. "איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ", אמר ל-ynet. "אם הוא ייכנס - הוא נכנס אליי למפלגתי, ואני מוביל".
יעלון הצהיר אז גם כי מפלגת תל"ם תרוץ עד הסוף גם אם הוא ייאלץ לפרוש. "חד משמעית. זו מפלגה שבונה כוח, יש לה אג'נדה ויש לה סדר יום, גם מדיני-ביטחוני, גם כלכלי, גם חברתי, גם דמוקרטיה ושלטון חוק, גם היחס למיעוטים. יש לה סדר יום בכל תחום, לכן אני בונה אותה לטווח ארוך", אמר. היום כאמור הודיע שמפלגתו, כמוהו, לא תרוץ בבחירות.
שלושה ימים לפני סגירת הרשימות שירוצו בבחירות, חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי הודיעה היום על הצטרפותה למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד. אתמול הודיע שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן ליו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי על החלטתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. ניסנקורן הסביר כי "המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, ויש ריבוי מפלגות ומועמדים". במחנה הימין, ראש העיר שדרות בשבע השנים האחרונות, אלון דוידי, הצטרף למפלגת "ימינה" של נפתלי בנט ומשובץ במקום השלישי. לאורך השנים דוידי היה חבר מפלגת הליכוד, ונודע כתומך של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
גם בנט הודיע על רכש חדש לרשימת ימינה, סטלה ויינשטיין - יו"ר פורום ענף הספורט והכושר, חברת מועצת העיר אשדוד, יזמית ומנכ"לית רשת חדרי כושר. ויינשטיין, שבעברה ניהלה את לשכתו של אביגדור ליברמן, תעמוד כעת בראש מטה דוברי הרוסית של ימינה.