1 צפייה בגלריה
נתן שרנסקי בירושלים
נתן שרנסקי בירושלים
נתן שרנסקי
(צילום: אורן פיקסלר, פלאש 90)
השר לשעבר נתן שרנסקי, זוכה פרס "בראשית" לשנת 2020, חילק אמש (יום חמישי) את כספי הזכייה, בסך מיליון דולר, לטובת יוזמות התנדבותיות הפועלות למאבק בקורונה ולסיוע לאוכלוסיות שנפגעו במיוחד מהתפרצות המגפה. הטקס נערך בבית הנשיא בירושלים.
זוכי פרס "בראשית" בוחרים מדי שנה רעיון פילנתרופי בעל משמעות אישית עבורם ומעבירים את כספי הזכייה לארגונים הפועלים בתחום. השנה בחר שרנסקי להקדיש את כספי הזכייה
מאות חברות סטארט-אפ ישראליות וארגונים התחרו על הכספים ואתמול הוכרזו עשרת הזוכים. לצד אנשי סטארט-אפ צעירים זכתה בתחרות גם התעשייה האווירית על פיתוח מודל מבוסס בבינה מלאכותית, ביג דאטה ולמידת מכונה כדי לחזות את התקדמות הקורונה.
"נבחרתי כחתן פרס בראשית לפני כמעט שנה וכל כך הרבה השתנה מאז", אמר שרנסקי בטקס. "התגייסותה של תעשיית ההיי-טק הישראלית למאבק העולמי בקורונה היא מקור לגאווה גדולה ומחממת את לבי. הערך היהודי הבסיסי ביותר, לעזור לזולת, התממש - ואני קורא לחברות ישראליות אחרות להצטרף למאמץ זה".
קרן פרס בראשית מעניקה מדי שנה את פרס "בראשית", המעלה על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים על פיהם הם פועלים וההישגים שלהם מהווים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי.
שרנסקי, הזוכה הישראלי הראשון בפרס, שזכה לכינוי "הנובּל היהודי" על ידי המגזין "טיים", נבחר למעמד לאור מאבקו ארוך השנים למען זכויות אדם, חופש פוליטי וכן שירותו עבור העם היהודי ומדינת ישראל.