"ערבים לא נכנסים לפה, תעוף": שני צעירים שהתעמתו עם שוטר סמוי שהתחזה לפועל ערבי בהתנחלות בת עין תועדו מאיימים על השוטר. העימות התרחש באוקטובר האחרון ובתיעוד שהגיע לידי ynet נראים שני הצעירים תוקפים את השוטר, כאשר הם חושבים שמדובר בפועל ערבי שהגיע לעבוד בהתנחלות. לפני כחודש וחצי הוגש כתב אישום נגד שני הצעירים, זוהר אלימלך ברנדוין (29) מבת עין ויצחק רנלס (20) מירושלים.
בתיעוד מהעימות נשמע אחד הצעירים קורא לעבר השוטר: "עוף מפה עכשיו. אתה רוצה שנהרוג אותך? עכשיו תעוף מפה יא דפוק". השוטר משיב לו: "אני רוצה לעבוד פה, פרנסה", ואחד הצעירים ממשיך לאיים: "תעוף מפה, אתה לא עובד פה. ערבים לא נכנסים לפה, תעוף מפה יא חצוף, אתה רוצה בלגן? תלך מפה! יהיה בלגן. יבואו לפה עכשיו ידקרו אותך".
1 צפייה בגלריה
תקיפת שוטר סמוי שהתחזה לערבי
תקיפת שוטר סמוי שהתחזה לערבי
תיעוד מהעימות בבת עין. "אתה רוצה שנהרוג אותך?"
בכתב האישום שהוגש נגדם, מיוחסות לברנדוין ולרנלס עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים ממניע של גזענות עוינת. על פי כתב האישום, השוטר הסמוי ממוצא ערבי הגיע להתנחלות לבוש כעובד שיפוצים. השוטר נהג ברכב מסחרי שעליו נכתב "בסאם סלאמה ובניו עבודות שיפוצים בע"מ". הוא פנה לחניית עפר, שם תושאל על ידי רכז הביטחון השוטף הצבאי של היישוב, אז השיב כי הוא מחכה למזמין העבודה.
באישום נכתב עוד כי כעבור 20 דקות הבחין ברנדוין בשוטר הסמוי ובמוצאו הערבי, וניסה לגרשו מהמקום. רבש"ץ היישוב ניסה להרגיע את ברנדוין ללא הצלחה וזה המשיך בניסיונותיו לסלק את השוטר, בעוד הוא מאיים.
הפעילות הסמויה של המשטרה בבת עין אינה חדשה וזה שנים שמתנהל קרב בין נערים וצעירים בהתנחלות לבין המשטרה. בעבר, עת התרבו בהתנחלות תקיפות של נהגי אוטובוס ממוצא ערבי, הופעלו שוטרים סמויים כפיתיון על מנת לעצור את התופעה. במקרה אחד התחפש שוטר לעובד חברת בזק אך הנערים זיהו מהר מאוד כי מדובר בתרגיל משטרתי ו"שרפו" את השוטר הסמוי.