לפחות 6,000 מהגרים מהונדורס חצו אמש (יום ו') את הגבול לגואטמלה. הם ממשיכים להתקדם צפונה, למקסיקו, וחולמים להגיע לארה"ב ולהתחיל בה חיים חדשים וטובים יותר. "החלטתי ללכת ארה"ב בגלל שבמדינה שלי אין כלום, אין עבודה", אמר קרלוס, צעיר בן 20.
כוחות הביטחון של גואטמלה לא הערימו קשיים מיוחדים על אלפי המהגרים שהגיעו לעיירת הגבול אל-פלורידו. שוטר מקומי סיפר שהכוחות נתנו למהגרים להיכנס למדינה מכיוון שבין ההמונים היו הרבה משפחות עם ילדים. הרשויות במקסיקו הודיעו בחמישי בערב ש-500 שוטרי משמר הגבול נשלחו לגבול מקסיקו-גואטמלה וממתינים להגעת שיירת המהגרים.
8 צפייה בגלריה
מהגרים מ הונדורס ב גואטמלה בדרך ל ארה"ב
מהגרים מ הונדורס ב גואטמלה בדרך ל ארה"ב
חוצים את הגבול מהונדורס לגואטמלה
(צילום: EPA)
המהגרים מהונדרס השאירו מאחור את העוני, האבטלה, אלימות קרטלי הסמים וארגוני הפשע וההרס שגרמו שתי סופות הוריקן קטלניות. פחות משבוע לפני שבארה"ב יושבע נשיא חדש יצאו המהגרים למסע של אלפי קילומטרים - שעבור רבים מהם יסתיים בשברון לב. הרשויות בארה"ב כבר הזהירו את המהגרים שהם לא יאפשרו להם להיכנס.
זו שיירת המהגרים הראשונה שעושה את הדרך ממרכז אמריקה לארה"ב בשנת 2021. אלפי המהגרים מקווים שהעתיד שלהם יהיה טוב יותר בארה"ב של ג'ו ביידן - שיחליף את "אויב המהגרים" דונלד טראמפ, שנאבק בכהונתו בהסתננות מהגבול הדרומי של ארה"ב. יותר מעשר שיירות מהגרים, חלקן עם אלפי בני אדם, יצאו מהונדורס לכיוון ארה"ב מאוקטובר 2018. כולן נתקלו באלפי חיילים אמריקנים ואנשי משמר הגבול.
"ביידן הוא אדם טוב, והממשל שלו לא יהיה דומה לממשל שעומד להסתיים. דונלד טראמפ היה אנוכי", אמר אחד המהגרים מהונדורס שעושים את הדרך לארה"ב. "אני מאמין באלוהים, ובאדם הטוב שהאמריקנים והלטינים בחרו לנשיא ארה"ב". הנשיא הנבחר ביידן הבטיח "מערכת הגירה אנושית והוגנת", והתחייב לטפל בשורש הבעיה שיוצרת את העוני והאלימות במרכז אמריקה - שבגללם יוצאים המוני מהגרים לכיוון ארה"ב. המהגרים שמתקדמים צפונה מקווים שהוא ישנה את חוקי ההגירה ויקל עליהם לחצות את הגבול.
מרק מורגן, נציב סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב, קרא בשבוע שעבר לשיירת המהגרים מהונדורס "לא לבזבז את הזמן ואת הכסף". הוא אמר שארה"ב מחויבת לבריאות הציבור ולשמירת החוק – ושהמחויבות הזאת תישאר על כנה גם כשבבית הלבן יחליפו נשיא.