2 צפייה בגלריה
משה צ'יקו אדרי
משה צ'יקו אדרי
משה (צ'יקו) אדרי
(צילום: חורחה נובומינסקי )
פרסום ראשון: השר לביטחון פנים אמיר אוחנה החליט על צעד משמעתי של התראה למנכ"ל המשרד משה (צ'יקו) אדרי, בעקבות התבטאות שלו בעלת גוון גזעני כלפי עובדת ממוצא אתיופי: "נראה לך שאתיופים ישחקו במגרשים של יהודים?".
ממצאי החקירה שפתח נגד אדרי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, העלו כי ב-28.11.2019, במסגרת דיון רב משתתפים בראשותו של אדרי, הציגה עובדת ממוצא אתיופי את תוכנית "דרך חדשה" שמטרתה שילובם של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. במהלך הדיון פנה אדרי לעובדת ואמר: "נראה לך שאתיופים ישחקו כדורגל במגרשים של יהודים?".
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
(צילום: יואב דודקביץ)
בחקירתו הביע אדרי צער וחרטה על ההתבטאות והסביר כי התכוון לכך שבדרך כלל יוצאי העדה האתיופית לא משחקים מחוץ לשכונות בהן הם מתגוררים והוא סבר שנכון שלכולם יהיה מגרש. עוד הבהיר כי האמירה אינה משקפת את עמדותיו וכי כל מטרת הדיון הייתה קידום בני העדה האתיופית, נושא שחשוב לו מאוד.
כמו כן, העובדת מסרה בחקירה כי היא נפגשה עם אדרי וקיימה אתו שיחה על התחושות שלה בעקבות הדיון, ואדרי התנצל בפניה ואמר לה שלא הייתה לו שום כוונה לפגוע בה.
לנוכח חומרת האמירה של אדרי שקל אגף המשמעת בנציבות להעמיד את אדרי לדין משמעתי. עם זאת, בהתחשב בכך שאדרי לקח אחריות על מעשיו, הביע צער וכן לנוכח עמדתה של העובדת, הוחלט להסתפק בהליך משמעתי פנים משרדי. לפיכך, התבקש השר אוחנה להפעיל סמכותו הקבועה בחוק המשמעת ולשקול נקיטת נזיפה כלפי אדרי, בכפוף לשימוע.
ב-20 במאי הודיע אוחנה לאדרי כי החליט לנקוט כלפיו באמצעי משמעת של התראה. במסגרת מכתב ההתראה ציין השר כי בעיניו אדרי לא התכוון לפגוע במי ממשתפי הדיון וכי "מדובר באמירה לא מוצלחת לכל היותר".