האם בירושלים מסתובב מצית סדרתי? המשטרה עצרה הלילה (בין חמישי לשישי) צעיר בן 20 שלפי החשד היה מעורב בכמה הצתות בתוך כמה שעות בשכונת רוממה בעיר. בכליו של הצעיר נמצאו חומרים דליקים ומכשיר קשר ששייך ככל הנראה לאחד מגופי ההצלה. במקביל נבדק אם לצעיר יש קשר לשריפה שאירעה ביום שלישי בשכונה בחניון של מתחם של חמישה בנייני מגורים.
2 צפייה בגלריה
הציוד שנמצא אצל החשוד בהצתות בירושלים
הציוד שנמצא אצל החשוד בהצתות בירושלים
הציוד שנמצא ברשותו של החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
אמש בשעה 21:30 הוזנקו שישה צוותי כיבוי מתחנת האומה לטפל בשריפה בארון חשמל בקומה הראשונה של בניין בן חמש קומות ברחוב סורוצקין. לוחמי האש חילצו כמה דיירים שנלכדו בבתיהם ומנעו את התפשטות הלהבות לכלל הבניין. שני ילדים פונו במצב קל לבית חולים לאחר ששאפו עשן.
בשעה 23:57 הוזנקו שלושה צוותי כיבוי והצלה לרחוב גרוסברג הסמוך בעקבות דיווח על שריפת אוטובוס. לוחמי האש השתלטו במהירות על השריפה ומנעו את התפשטות האש לכלי רכב אחרים. לא היו נפגעים.
בעוד הצוותים פועלים לכבות את האוטובוס הבוער, התקבלה בשעה 00:05 קריאה על שריפה נוספת בבניין ברחוב עלי הכהן הסמוך. לוחמי האש כיבו את האש שפרצה בארון חשמל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק משמעותי.
בשעה 00:50 הוזנקו שישה צוותי כיבוי והצלה לשריפה בכניסה לבניין ברחוב יוסף זיו - גם הוא באותו אזור. לוחמי האש הורו לדיירים להסתגר בבתיהם ובמקביל מנעו את התפשטות השריפה. גם באירוע זה לא היו נפגעים.
2 צפייה בגלריה
הציוד שנמצא אצל החשוד בהצתות בירושלים
הציוד שנמצא אצל החשוד בהצתות בירושלים
החשוד התנגד לעיכוב
(צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הפעילות הלילה ביקשו שוטרים לעכב את החשוד לחקירה. הוא התנגד ולבסוף נעצר. בחיפוש בכליו נמצאו כאמור חומרים דליקים. הוא הועבר לחקירה ויובא להארכת מעצר.
רב-רשף דודו אטדגי, קצין כבאות והצלה שפיקד על אירועי השריפות, אמר: "היקף שריפות גדול כזה בתא שטח קטן עם מאפייני בערה דומים, הבהיר לנו מהר מאוד כי ככל הנראה מדובר במצית שמסתובב בשטח וגורם לשריפות".
במקביל נבדק כאמור אם לצעיר יש קשר לשריפה ביום שלישי לפנות בוקר בחניון של מתחם המגורים ברחוב סורוצקין, שלפי החשד פרצה בעקבות הצתה מכוונת. כמה מדיירי המתחם נפגעו קל משאיפת עשן וכמו כן ניזוקו 80 בתים בחמישה בניינים, עשרות כלי רכב ומחסנים. עשרות דיירים חולצו, ואחרים ניסו לקפוץ מחלונות בתיהם.