"היינו מאוד מתוסכלים מכך שהמערך בהיקף שצריך לקום לא קם מספיק מהר, וזה הדבר היחיד שיכול להציל אותנו מסגר שלא נגמר". כך אמרה אתמול (רביעי) לאולפן ynet מעיין גורדון, יוזמת "תנועת מספריים - אזרחים מונעים הדבקה", שמנסה ביחד עם ישראלים אחרים לקטוע את שרשראות ההדבקה - בדרך עוקפת משרד הבריאות.
לדבריה, מאז שהיא ושותפיה החליטו "לעשות מעשה ולהקים את הדבר בעצמנו", אל היוזמה הצטרפו כבר כ-600 מתשאלים ו-300 מתנדבים. "הקמנו את כל התשתיות, הדבר הזה קורה", היא אמרה.
- איך זה עובד? איך אתם מקבלים נתונים ומספרי טלפון? "אנחנו מבקשים מחולים לפנות אלינו. אנחנו רוצים לבצע איתם תשאול עוד לפני שהם קיבלו תוצאה לבדיקה. כל מי שהיה במגע עם חולה מאומת ופיתח תסמינים, שהוא כנראה חולה קורונה, יכול לפנות אלינו עוד לפני שהוא מקבל את הבדיקה. באותו יום אנחנו נפנה אליו ונעשה את תהליך התשאול. ככה אנחנו רוצים להגיע למגעים שלו לפני שהם מדביקים בעצמם, ככה אפשר באמת לקטוע את שרשרת ההדבקה".
1 צפייה בגלריה
מעיין גורדון
מעיין גורדון
מעיין גורדון. "ככה אפשר לקטוע את ההדבקה"
(צילום: נדב אבס)
- מלבד זה שאתם מסייעים למדינה, יש אזרחים שלא אומרים אמת ולכם הם יכולים להגיד אמת כי אתם לא שופטים ולא עוקבים. "לא נשאל שאלות. כמו החזרת ציוד לצה"ל - אתם יכולים לבוא אלינו עם טנק. אנשים יכולים לספר לנו שעל אף שהם היו צריכים להיות בבידוד הם יצאו למסיבה. הדבר היחיד שמעניין אותנו הוא להגיע למגעים כמה שיותר מהר. לא נשפוט".
-חבל שאתם לא עשיתם את השיחה לשרה גילה גמליאל. "נכון. אנחנו באמת קוראים לכל מי שפיתח תסמינים לאחר שבא במגע עם חולה מאומת לפנות אלינו באמצעות האינטרנט. ממלאים טופס, אנחנו מבקשים רק שם פרטי, וגם הוא יכול להיות מזויף, ומספר טלפון. אנחנו נפנה לאותם אנשים ונעזור להם להגן על האנשים שיקרים להם בלי לסכן את עצמם".
במשרד הבריאות התייחסו לכך ואמרו כי הם "מברכים על כל סיוע מקצועי למלחמה בקורונה. נציגי משרד הבריאות הרלוונטיים נפגשו עם מובילי 'תנועת המספריים' לבחינת שיתוף פעולה אפשרי. המשרד יפעל לשילוב התנועה ככל שימצא לנכון".