1 צפייה בגלריה
תמונת פרופ' זאב רוטשטיין
תמונת פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטיין. חמש שנים וחצי כמנכ"ל הדסה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
דירקטוריון הדסה זימן היום (שני) את מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, לשימוע לפני פיטורים. כך פורסם הערב לראשונה ב-mynet ירושלים. השימוע ייערך ביום ראשון ומדובר בהפסקת עבודה לאלתר.
בעקבות פניה של ידיעות ירושלים נמסר מדירקטוריון הדסה: "דירקטוריון הדסה החליט פה אחד לזמן את פרופ' רוטשטיין לשימוע על מנת לשקול את סיום העסקתו בהדסה. מפאת כבודו של רוטשטיין וחיסיון ההליך לא נוכל לפרט מעבר לכך". גורמים בהדסה מספרים כי רוטשטיין מתנהל באופן לעומתי, ומתעלם באופן מופגן מהנחיות הדירקטוריון, באופן שפוגע ממש בהתנהלות התקינה של בית החולים.
"נתנו לרוטשטיין שוב ושוב עוד ועוד הזדמנויות לתקן את ההתנהלות שלו, אבל הוא ממשיך בהתנהלות שלו שפוגעת בבית החולים", מספרים היום בבית החולים.
פרופ' רוטשטיין גויס אל בית החולים והחל לכהן כמנכ"ל בפברואר 2016 לאחר שנקלע בית החולים למשבר כלכלי. רוטשטיין החליף בתפקידו את המנכ"ל הקודם, אביגדור קפלן.
בעבר פורסם כי נגד רוטשטיין יש שורה ארוכה של טענות בקרב חברי הדירקטוריון. "הוא מתנגח עם הדירקטוריון ולא מקיים את הנחיותיו", אומרים בבית החולים, "ההתנהלות המקצועית שלו בהדסה לקויה, וכוללת כישלון בניהול הפיננסי של המרכז, ואפילו, עד כמה שזה לא ייאמן, חבלה של ממש במאמצי גיוס התרומות להדסה. בנוסף לכל זה, ההתנהלות הבין-אישית שלו מזלזלת, ביריונית ואלימה כלפי הבעלים של בית החולים, חברי הדירקטוריון, צוות העובדים של בית החולים ואף גורמי מדינה שונים. ניסינו בכל דרך שלא להגיע למצב הזה, אבל פשוט אין ברירה".
חברי דירקטוריון הופתעו לנוכח עוצמת הקולות שנשמעו בחדר במהלך ועדת הביקורת לפני כשבועיים, עד כדי צעקות ואיומים להתפטרות מצידו של המנכ"ל. לטענתם נזרקו לחלל האוויר מילים קשות כנגד יו"ר הדירקטוריון דליה איציק ושאר חברי הדירקטוריון. בין יתר הסכסוכים: עם נשות הדסה, עם רופאים בכירים, ועם אנשי האוצר.
עוד נמסר מהדירקטוריון: "לנגד עיני הדירקטוריון עומד דבר אחד בלבד והוא עתידו של בית החולים הדסה וטובתם של מאות אלפי החולים המטופלים בו".
מבית החולים לא נמסרה תגובה וגם את תגובתו של רוטשטיין לא ניתן היה להשיג.
אחד השמות הבולטים כאפשרות להחליף את רוטשטיין בתפקידו היא ד"ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת בית החולים שמיר אסף הרופא, שנחשבת למועמדת מועדפת על ידי נשות הדסה ושימשה בעבר מנהלת הדסה הר הצופים.
אדיר ינקו השתתף בהכנת הכתבה