מאסר של שנה וחצי נגזר היום (א') על איסמעיל אלגלאוי (19) מרהט, שהורשע בהפקרה לאחר פגיעה של רוכב האופניים אלכסנדר מאלוצ'קה (30), שנהרג בתאונה בפברואר 2019 בכביש 264 סמוך לקיבוץ משמר הנגב בדרום. יצוין כי לא יוחסה לאלגלאוי אשמה בגרימת התאונה עצמה.
לפי כתב האישום, אלגלאוי פגע ברוכב האופניים בשעת לילה מאוחרת. מאלוצ'קה הופל לכביש ונותר לשכב שם, אופניו נשברו והוא נהרג מיד. הנאשם לא עצר את רכבו לאחר התאונה ולא הזעיק עזרה. הוא נמלט עם רכבו מהזירה והמשיך בנסיעה לכיוון בית הוריו ברהט, שם החביא את רכבו בדיר כבשים. רק בעקבות פעולות המשטרה לאתרו, החליט אלגלאוי להסגיר את עצמו.
1 צפייה בגלריה
רוכב אופניים תאונה  פגיעה רכב בכביש רהט משמר הנגב מד"א
רוכב אופניים תאונה  פגיעה רכב בכביש רהט משמר הנגב מד"א
זירת התאונה בפברואר 2019
(צילום: דוברות מד"א)
הפרקליטות ביקשה לגזור על הצעיר עונש שינוע בין 30 ל-48 חודשי מאסר, בטענה שיש לתת משקל משמעותי לשיקולי הרתעת היחיד והרבים על מנת להעביר מסר לציבור הנהגים, לחובה להושיט עזרה או להזעיק את כוחות ההצלה.
מנגד, סנגורו של אלגלאוי בועז קניג טען כי יש לתת משקל ממשי לעובדה שנטישת זירת האירוע היא נטייה טבעית של בני אדם במצבי לחץ ומצוקה.

השופט יובל ליבדרו מבית המשפט המחוזי בבאר שבע ציין כי אינו מקבל את הטענה הזו משום שתכליתה של עבירת ההפקרה היא הכוונה הפעולה של נהגים במצבים קיצוניים מעין אלו כדי להתגבר על אותה נטייה טבעית לכאורה, באופן שיכול להביא להצלת חיים של ממש.
השופט ליבדרו קבע כי "במעשיו פגע הנאשם בערכים המוגנים של קדושת החיים, ערבות הדדית וסולידריות חברתית, מתן עזרה לזולת בשעת צרה ושמירה על הסדר הציבורי. החובה המוסרית להגיש עזרה לנפגע אחרי תאונה ובכלל, ולהזעיק את שירותי ההצלה, נובעת מן הכלל 'לא תעמוד על דם רעך'. בהתאם לחוק מחויב כל אדם להושיט עזרה ולסייע למי שמצוי בסכנת חיים".
לנאשם עבר תעבורתי מכביד שכולל 21 הרשעות קודמות, לרבות בעבירות של נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה במהירות העולה על הנדרש, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף ועוד.
פרט לעונש המאסר, פסל בית המשפט את רישיונו של הנאשם למשך ארבע שנים והורה לו לפצות את משפחת המנוח ב-15 אלף שקלים.