שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד פרסם הערב (יום ד'), זמן קצר לפני טקס החתימה ההיסטורי בוושינגטון על כינון היחסים עם ישראל, סרטון ובו מסר של שלום.
"שלום הוא דבר שיש לעשותו בהתלהבות ותקווה רבות", אמר בן זאיד. "היום הוא אחד מהימים האלה. זהו עונג עבורנו, איחוד האמירויות, לפעול למען השלום; לא רק למעננו - אלא למען האזור כולו".


הטקס בוושינגטון צפוי להימשך כ-45-40 דקות ונואמים בו טראמפ וכן נציגי שלוש המדינות. כל אחד מהנאומים אמור להימשך לא יותר מחמש דקות. נתניהו צפוי לומר בו כמה מילים בערבית. לפני כן הוא נפגש טראמפ ביחידות עם נתניהו ועם שרי החוץ של בחריין והאמירויות.

2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בנימין נתניהו עבדאללה בן זאיד ועבד אל-לטיף אל-זיאני חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
דונלד טראמפ בנימין נתניהו עבדאללה בן זאיד ועבד אל-לטיף אל-זיאני חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
טראמפ ונציגי שלוש המדינות
(צילום: AP)
מול איחוד האמירויות יחתום נתניהו על חוזה שלום, ומול בחריין על מסמך המוגדר "הצהרת שלום". בשל נסיבות שלא נומקו, תוכן ההסכמים יתפרסם רק במהלך הטקס ואולי אף לאחריו, ולפי שעה לא ברור אם תהיה בהם התייחסות לנושאים רגישים כגון פתרון שתי המדינות, הקפאת בנייה בהתנחלויות, תוכנית הסיפוח ומכירת מטוסי 35-F לאיחוד האמירויות.
2 צפייה בגלריה
כניסתם של בנימין ושרה נתניהו לבית הלבן לקראת החתימה
כניסתם של בנימין ושרה נתניהו לבית הלבן לקראת החתימה
טראמפ ונתניהו
(צילום: AFP)
הצדדים צפויים להמשיך לעבוד על הפרטים גם בימים הבאים, ובעיקר הכוונה למסמכי ההבנות מול בחריין - שנכנסה לתמונת הטקס רק בשבת האחרונה בלחץ הנשיא טראמפ. "קיימת רגישות, ויש הבנה בין המדינות על כך", אמר גורם במשלחת הישראלית. "נחתום על ההסכמים ואחר כך נביא אותם לאישור הממשלה והכנסת".
שר החוץ האמירתי, אנוואר גרגאש, אמר לקראת טקס החתימה כי "ההסכם הוא הדרך להצעיד את האזור קדימה. עצירת הסיפוח של השטחים הפלסטיניים שמה קץ להרס פתרון שתי המדינות. ההסכם החיובי ישיג את התוצאות שאותן אנו רוצים, אך אין משמעותו שהמשימה הסתיימה".
עוזרו של שר החוץ של האמירויות, עומאר סייף רובאש, אמר בתדרוך שקיים בוושינגטון כי ההסכם יסייע להפעיל לחצים על ישראל בנקודות שחשובות לפלסטינים. "השלום יכול לשרת את הפלסטינים בדרכים שקשה לדמיין", הוא אמר. "נוכל לשרת את הסוגייה הפלסטינית הרבה יותר עכשיו מאשר לעמוד בצד. אנחנו בתוך האוהל".