מעצרו של תושב באר שבע בן 30, שחשוד בעבירות מין בארבע נשים, הוארך היום (ד') בשמונה ימים. בדיון שנערך בבית משפט השלום בעיר עלה שתלונה ראשונה נגד החשוד, מנהל בית קפה, בגין מעשה מגונה וניסיון לאונס הוגשה כבר ב-2018 אך המשטרה לא זימנה אותו לחקירה. אחת מהמתלוננות היא עובדת בית הקפה שהיתה בת 17 בזמן ביצוע העבירה.
החשוד נעצר הבוקר לאחר שנשים נוספות הגישו נגדו תלונה בחודשים האחרונים על עבירות שבוצעו לפני כשנתיים. בית המשפט התיר לפרסם את שמו, אך לבקשת סנגורו, עיכב את הפרסום לצורך הגשת ערעור.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה. החקירה נגד מנהל הקפה נפתחה לאחר שהגיעו תלונות נוספות
(צילום: shutterstock)
הצעיר חשוד בעבירות מין שונות: בעילה שלא בהסכמה, מעשה סדום ומעשה מגונה. המשטרה מעריכה כי עשויות להיות מתלוננות נוספות בעתיד. היא הסבירה בדיון כי החשוד לא נחקר בעקבות התלונה המקורית לפני שלוש שנים כי "בשלב מסוים החליטה המתלוננת שהיא רוצה לחשוב על זה או להקפיא את זה".
סנגורו של החשוד, עו"ד עמית וייצמן, טען כי מדובר בקנוניה נגדו שמקורה בנקמנות. בדיון ניסה לקעקע את אמינות תלונתה של עובדת בית הקפה ואמר: "אם היא לא התנגדה איך הוא יידע שהיא לא מעוניינת?". נציג המשטרה בדיון רס"ב רפי ארד השיב: "יש פה עניין של מרות. אנחנו לא יכולים לצפות מנערה בת 17 שתתנהל כמו בוגרת בסיטואציה כזו". בתי המשפט כבר קבעו בעבר כי גם אם מתלוננת אינה מתנגדת, יש לקבל הסכמה מפורשת לקיום יחסים אינטימיים.
עו"ד וייצמן הביע תמיהה כי אחת המתלוננות הגישה תלונה נוספת, שלוש שנים לאחר התלונה הראשונה. נציג המשטרה אמר בתגובה: "בעבירות מין המחוקק קבע שניתן להגיש תלונה בחלוף זמן וגם בחלוף זמן רב". בנוסף, סנגורו של החשוד רמז גם לחוט מקשר בין הנשים: "יש בחורה שהתאכזבה ממנו ופנתה למספר רב של נשים ושאלה אותן את השאלות האלה - אם קרה להן אירוע מיני". נציג המשטרה התערב: "היא חשבה שאם תציף את הפגיעה שלה, היא תגלה שיש עוד נפגעות. זה לא קורה פעם ראשונה במדינת ישראל. זה לא פסול".