2 צפייה בגלריה
דרייב אין חיסונים בחיפה
דרייב אין חיסונים בחיפה
מבצע החיסונים מתרחב
(צילום: עידו ארז)
פרסום ראשון: שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה אמש (שבת) את מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי לבדוק אם ניתן לחסן את צוותי ההוראה כבר מהשבוע. למרות שהאישור מתקבל רק על-ידי ועדת התעדופים, אדלשטיין פנה ללוי בעקבות פניות משר החינוך יואב גלנט ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד.
בתוך כך, מהיום מבצע החיסונים הארצי צפוי להתרחב, בעיקר דרך פתיחת תחנות חיסון נוספות ובמתן תעדוף גם לחולים כרוניים. כבר היום ייפתחו 150 תחנות נוספות לחיסונים, ועד יום שלישי ייפתחו 80 נוספות. בתי החולים רמב"ם ואיכילוב מתחילים לחסן לא רק את חברי הצוותים הרפואיים אלא גם את בני ה-60 ומעלה, ובתי חולים נוספים צפויים להצטרף אליהם.
2 צפייה בגלריה
דרייב אין חיסונים בחיפה
דרייב אין חיסונים בחיפה
דרייב אין חיסונים בחיפה
(צילום: עידו ארז)

בקופת החולים כללית יפעלו השבוע 83 מוקדי חיסון לעומת 31 מוקדים שפעלו עד סוף השבוע הנוכחי, ושלושה מהם יפעלו 24 שעות ביממה: בהרצליה, תל אביב וחיפה. במכבי יפעלו השבוע 67 מוקדי חיסון לעומת 21 תחנות שפעלו עד סוף השבוע, במאוחדת יפעלו כ-70 מוקדים ובלאומית יפתחו עוד 12 מוקדים חדשים לעומת 13 שפעלו עד כה. בנוסף לשיבא, ואיכילוב, גם בוולפסון יחלו לחסן היום את בני ה-60 ומעלה, ברמב"ם יחלו לחסן מחר ובבילינסון וסורוקה יחלו ביום שלישי. באסותא אשדוד ובברזילי באשקלון והדסה הודיעו גם כן כי יחלו לחסן השבוע אך לא נקבו ביום מסוים.
אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "היעד שלנו הוא להגיע ל-150 אלף חיסונים ביום עד לסוף השבוע הבא". נתניהו אמר כי בשיחה שערך עם ראשי חברות התרופות ביקש מהם להגביר את קצב האספקה של מנות החיסונים "בהתאם לקצב ההזרקה", כדבריו.

"פירוש הדבר הוא שתוך 30 יום מההגעה לקצב הזה אנחנו נחסן ארבעה מיליון וחצי אזרחים", אמר נתניהו. "אנחנו הולכים למבצע חיסונים ענק שאין כדוגמתו בעולם, ואני מבקש מכם תוך כדי זה לעשות את הסגר הקצר והמהודק. שני הדברים יחד מוציאים אותנו מהקורונה ראשונים בעולם", אמר בסרטון שפרסם.
משרד הבריאות עדכן אתמול בערב כי 6,078 אובחנו עם קורונה במהלך סוף השבוע, מהם 2,083 רק היום. ביום שישי בוצעו כ-87 אלף בדיקות, מהן 4.7% חזרו חיוביות, ואתמול בוצעו כ-51 אלף בדיקות, מתוכן 4% היו חיוביות. 584 בני אדם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ במצב קשה, 133 מהם מונשמים. 3,210 נפטרו עד כה מפרוץ המגפה - 27 מהם רק בסוף השבוע האחרון.
פורסם לראשונה: 21:53, 26.12.20