1 צפייה בגלריה
אולפנת בני עקיבא נריה
אולפנת בני עקיבא נריה
אובחנו בשוגג והכניסו מאות לבידוד. אולפנת בני עקיבא ביישוב נריה
תלמידות מאולפנת בני עקיבא מהיישוב נריה שבאזור בנימין נבדקו לקורונה לפני יציאה לטיול שנתי, קיבלו בשוגג תוצאות חיוביות והכניסו כיתות שלמות לבידוד. עשרות הנערות מכיתות ז'-ח' הופתעו מאוד כשגילו בשבוע שעבר שהן נושאות את הנגיף - וביוזמת ההורים נבדקו שוב והפעם קיבלו תוצאות שליליות.
"ביום שני הגיעו למתחם בית הספר ניידות של קופת החולים לאומית והחלו לבדוק את הבנות", סיפרה ציפי פרל, תושבת נריה ואמה של שבות הלומדת באולפנה. "כבר באותו ערב קיבלתי הודעה ששבות, בתי, חיובית לקורונה". היות שפרל היא גם 'אחראית הקורונה' ביישוב, היא לא נלחצה מהבשורה - אלא שזו הייתה רק ההתחלה של "מבול" הבדיקות החיוביות שזרמו אליה.
"היינו בטוחים שיש לנו כאן התפרצות של פורים", סיפר עובד פרל - דובר היישוב. "מיד נכנסו לבידוד, כ-300 אנשים, ושתי שכבות שלמות של האולפנה הושבתו. אלה היו הצעדים הפרקטיים שליוו את הלחץ של ההורים ושל הבנות עצמן".
ואולם, ככל שחלפו השעות הבינו ההורים שהנתונים לא הגיוניים. "הבנות שמרו על קפסולות, הקפידו מאוד על כל הכללים, ובכלל ביישוב כולם מאוד נשמרים ויש אחוז גבוה של מחוסנים", הוסיף פרל, "כך שביקשנו מהמועצה לבדוק שנית את העניין".
במועצה התגייסו להביא למקום דוגם שיבדוק את הבנות מחדש תוך יממה. "פעלנו מול הדרגים הגבוהים במשרד הבריאות ופיקוד העורף וזכינו לשיתוף פעולה נאות", אמר ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ, "השבחים מגיעים לצוות הקורונה המועצתי שפעל במקצועיות מתוך רגישות גדולה לצורכי התושבים ולבריאותם".
כפי שחשדו ההורים, שעות לאחר הבדיקה החוזרת של התלמידות התגלה שהן כלל לא חלו בקורונה - ומפלס הלחץ ביישוב ירד.
מקופת חולים לאומית נמסר בתגובה: "בהרצה הראשונה של הבדיקות ככל הנראה היה כשל טכני נקודתי שגרם לטעות ולא זוהה לפני הפצת התוצאות. לאחר שעלה החשד לטעות, וכדי להיות בטוחים בתוצאות, בוצע מיד דיגום חוזר לכל הבנות והתוצאה הייתה שלילית".